استانکزی: پاکستان انتقام فشارهای جهانی را از افغانستان می‌گیرد

© Sputnik . Zuhal Sarhadمحمد معصوم استانکزی
محمد معصوم استانکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معصوم استانکزی، در پیوند به حمله‌ی انتحاری کابل گفتند که پاکستان انتقام فشارهای جهانی را از مردم افغانستان می‌گیرد، اما معاون دوم ریاست اجرایی حکومت با انتقاد از مقام‌ها امنیتی کشور، مدعی شد که آنان با هراس‌افگنان در تبانی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه 1، معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی دیروز، یکشنبه هشتم دلو، در یک نشست خبری در کابل گفت که حمله‌های هراس‌افگنانه در پاکستان طراحی می‌شود.
آقای استانکزی افزود: "به خاطر سیاستی که وجود دارد و به خاطر فشارهای بین‌المللی که بر پاکستان وارد شده، این فشارهای برای انتقام‌گیری از مردم افغانستان ترجمه شده است. این حرفی نیست که پنهان شود".
در پی این حمله، برخی‌ها با انتقاد شدید از مقام‌های ارشد امنیتی، خواستار استفعای آنان شدند، ولی آقایان استانکزی، برمک و بهرامی استعفا را راه حل نمی‌دانند.
از سوی دیگر، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت با انتقاد تند از نهادهای امنیتی کشور، گفت که این نهادها با بی‌نظمی مواجه شده است.
از آغاز هفته‌ی گذشته تا اکنون هراس‌افگنان در کابل، ننگرهار، هلمند، کندهار و دوباره در کابل حمله‌ی انتحاری انجام دادند که در نتیجه‌ی آن صدها تن کشته و زخمی شده‌اند.
شایان ذکر است که، در نتیجه‌ی انفجار امبولانس بمب‌گذاری شده در نزدیک ساختمان پیشین وزارت امور داخله، به گفته‌ی وزیر امور داخله ۱۰۳ تن کشته و ۲۳۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. تلفات شامل نظامیان و غیرنظامیان می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала