استرالیا به جمع 10 کشور اول صادرکننده سلاح وارد میشود

© AFP 2023 / Paul CROCK Пилоты-акробаты выступают на австралийском Международном авиасалоне на аэродроме Avalon в городе Лара на юго-западе Мельбурна
Пилоты-акробаты выступают на австралийском Международном авиасалоне на аэродроме Avalon в городе Лара на юго-западе Мельбурна - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور استرالیا اعلام کرد که به یکی از 10 کشور برتر در عرصه صادرات سلاح ظرف ده سال آینده تبدیل می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، استرالیا بودجه 3.1 میلیارد دالری برای اختصاص دادن آن به آن دسته از صادرکنندگانی که بانک‌های تمایلی به همکاری با آنها ندارند، در نظر گرفته است. همچنین یک دفتر مرکزی برای صادرات صنایع دفاعی راه‌اندازی می‌شود.
مالکوم ترنبول، نخست‌ وزیر استرالیا با بیان اینکه بودجه‌ای به ارزش 200 میلیارد دالر استرالیایی برای افزایش قابلیت‌های دفاعی این کشور در دهه آتی اختصاص یافته است، گفت کشورش باید در میان کشورهای صادرکننده سلاح در رده‌های بالاتری قرار بگیرد. به گفته او، این حرکت نظامی بزرگترین اقدام در تاریخ این کشور است.
ترنبول به خبرنگاران گفت: با توجه به حجم بودجه نظامی، ما باید به رده‌های بسیار بالاتری برسیم. بنابراین، هدف این است که جزو 10 کشور اول صادرات صنایع دفاعی تبدیل شویم.
وزیر صنایع دفاعی استرالیا تاکید کرد، تمرکز روی افزایش فروش در بازارهای بزرگ جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا و نیوزیلند قرار دارد تا جایگاه استرالیا در رده بیستم جهان ارتقا یابد. این در حالی است که عفو بین‌الملل از استرالیا خواسته است تا علنا درباره انتقال سلاح به عربستان و متحدان آن در جنگ یمن گزارش دهد.
طبق گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل، آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح جهان است و یک سوم تمام فروش‌ سلاح را دارد. پس از آن بزرگترین صادرکننده‌ها روسیه،‌ چین، فرانسه و آلمان و انگلیس هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала