خوش‌خبری شرکت برشنا مبنی بر کاهش قطع برق در کابل

© کریمخوش‌خبری شرکت برشنا مبنی بر کاهش قطع برق در کابل
خوش‌خبری شرکت برشنا مبنی بر کاهش قطع برق در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برشنا از افزایش ۸۶ میگاوات برق دیزلی در ظرفیت دستگاه حرارتی ۱۰۵ میگاواته تره‌خیل کابل خبر می‌دهد و می‌گوید که این اقدام، قطع برق پایتخت را به گونه چشمگیری کاهش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در خبرنامه‌ شرکت برشنا آمده است که امان الله غالب، رئیس اجرایی شرکت برشنا گفته است: "ما متعهد هستیم که برای مردم شریف، پارک های صنعتی و فابریکه های تولیدی، برق مطمئن و دوامدار را تأمین نماییم."

آقای غالب افزوده است: "ما توانستیم که پرچاوی‌های برق کابل را از ۱۲ ساعت به ۶ و از ۶ به ۳ ساعت کاهش دهیم و در تلاش هستیم که مشکلات پرچاوی‌ها را مرفوع سازیم."

بر اساس خبرنامۀ شرکت برشنا، این دستگاه قبلاً به ظرفیت ۵۰ میگاوات برق دیزلی را به مدت ۵ ساعت شبانه تولید می‌کرد و اکنون، ظرفیت تولید آن به ۸۶ میگاوات افزایش یافته که ۱۰ ساعت روشن می‌شود و تا ۱۲ ماه آینده، انرژی برق حرارتی را به طور مداوم تولید خواهد کرد.

به گفته مسؤولان شرکت برشنا، این رویداد می‌تواند قطع برق کابل را به گونه چشم‌گیری کاهش دهد و مشکلات پایتخت‌نشینان را تا حدودی بیشتری برطرف سازد.

هزینه تولید دستگاه برق حرارتی ۳۰ میلیون دالر خوانده شده که از جانب وزارت مالیه بر اساس حکم ریاست جمهوری در بودجه سال ۱۳۹۷ تأمین می‌شود.

دستگاه برق حرارتی تره‌خیل از طرف اداره توسعه‌ای امریکا جهت تولید انرژی برق در صورت کمبود انرژی برق وارداتی و یا بروز عوارض فنی، احداث شده و می‌تواند توسط دو نوع مواد سوختی (دیزل و نفت خام) برق تولید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала