داعشی های انگلیس در حملات افغانستان حضور دارند

© AP Photo / Seivan Selimداعشی های انگلیس در حملات افغانستان حضور دارند
داعشی های انگلیس در حملات افغانستان حضور دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس اعلام کرد که داعشی‌های انگلیسی که در عراق و سوریه می‌جنگیدند اکنون در حال انتقال به افغانستان هستند.

به گزارش اسپوتنیک، «مارک فیلد» وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس اظهار داشت: شهروندان انگلیسی که به داعش و در عراق و سوریه پیوسته بودند، حالا با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان شدند.
وی افزود: صدها شهروند انگلیسی که در خاورمیانه به داعش پیوسته بودند احتمالا به شاخه‌ای از داعشی‌ها در افغانستان پیوسته‌اند که حملات مرگباری را در این کشور انجام داده است.
وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس خاطر نشان کرد: داعشی‌ها با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان می‌شوند و این نگرانی وجود دارد که تعداد بسیاری از صدها شهروند انگلیسی که در عراق و سوریه برای داعش می‌جنگیدند وارد افغانستان شده باشند.
از سوی دیگر، برخی از مقامات محلی افغان در شمال افغانستان از حضور اتباع فرانسوی در بین جنگجویان داعش در ولایت جوزجان خبر داده بودند که از سوی مقامات امنیتی افغان تایید شد.
«جاوید کوهستانی» کارشناس مسائل نظامی گفته بود: کشورهای عربی و آمریکا در تبانی با پاکستان با استفاده از بندر «کراچی» در این کشور داعشی‌ها را به افغانستان انتقال می‌دهند.
برخی از کارشناسان معتقدند که نیروهای آمریکایی و ناتو از گروه داعش حمایت تدارکاتی می‌کنند و برخی از کشورهای عربی پول و نیروی انسانی این گروه تروریستی را فراهم می‌کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала