مواد غذایی خطرناک

© Photo / Max Besser Jirkalمواد غذایی خطرناک
مواد غذایی خطرناک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان معتقد اند که محصولات غذایی حیوانی با کلسترول بالا میتوانند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم را افزایش دهند و میزان رشد آنها را تا صد برابر افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Cell Stem Cell، دانشمندان پوهنتون کالیفرنیا میگویند که محصولات غذایی حیوانی با کلسترول بالا میتوانند خطر ابتلا به تومورهای بدخیم را افزایش دهند و میزان رشد آنها را تا صد برابر افزایش دهد.

آنها در تحقیقات خود از موش های اصلاح ‍ژنتیکی استفاده کرده بودند که در آن ژن، کدگذاری کننده آنزیم Lpcat3 تغییر یافته بود. این پروتئین سنتز فسفولیپیدها را کنترول میکند که غشای حجرات از آن تشکیل شده است و غیر فعال کردن آن سطح کلسترول را افزایش میدهد.

 نتیجه این تحقیقات نشان داد که افزایش کلسترول باعث افزایش رشد و تقسیم سلول های بنیادی در انساج روده میشود. نقص در سلول های بنیادی باعث رشد سریع و بدون توقف آنها میشود و این عامل اصلی سرطان است.

  غذاهای غنی از چربی های اشباع شده، چربی های ترانس و برخی از کربوهیدرات ها میتوانند کلسترول را در بدن افزایش دهند. کارشناسان توصیه میکنند برای جلوگیری از بیماری های مختلف، مصرف گوشت سرخ و محصولات لبنی را کاهش دهید.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала