واکنش شورای علمای افغانستان به حملات اخیر طالبان

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای علمای کشور اعلام نموده اند که طالبان با کشتار مردم بی‌گناه در حملات اخیر شان ثابت ساختند که خواستار صلح نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اعضای رهبری شورای علمای افغانستان در یک نشست خبری امروز (سه شنبه، 10 دلو) اعلام کردند که طالبان بطور روشن با حملات اخیر شان در کابل و بخش‌های دیگر کشور ثابت ساختند که صلح نمی‌خواهند زیرا در حمله‌های آنان مردمان بی‌گناه قربانی می‌شوند.

مولوی قیام الدین کشاف، رئیس شورای علمای افغانستان در این نشست حمله‌های طالبان را در افغانستان جنگ روشن این گروه برضد مردم خوانده گفت که مردم باید دشمنان شان را خوب بشناسند و در برابر آنان متحد شوند.

وی فتوای اخیر عالمان دین را در پاکستان یک فتوا نه بل ابلاغیۀ ناقص خواند و گفت که در آن حمله‌های انتحاری تنها در پاکستان حرام گفته شده‌اند.

از سوی هم او از مردم خواست که برای کمک به قربانیان حمله‌های اخیر در کشور، به قربانیان خون اهدا کنند.

در پاسخ به پرسشی در بارۀ موقف شورای علمای کشور در برابر گفته‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در خطاب به طالبان، آقای کشاف گفت که این شورا به صلح باور و راه حل از راه گفت‌وگوها باور دارد نه به جنگ.

او گفت که آنانی که به صلح نمی‌پیوندند برضد اسلام استند.

ترامپ: هیچ مذاکره‌یی با طالبان صورت نخواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: هیچ مذاکره‌یی با طالبان صورت نخواهد گرفت

پیش از این، رئیس جمهور امریکا در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در کاخ سفید گفت که طالبان مردم را چپ و راست می‌کشند و امریکا در حال حاضر نمی‌خواهد با این گروه، گفت‌وگو کند.
در چند روز اخیر، طالبان حمله‌های‌شان را بر شهر کابل افزایش داده‌اند. در یک هفتۀ گذشته، دست‌کم ۱۵۰ تن در اثر این حمله‌ها تنها در کابل جان باختند و بیش از ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала