سیاستمدار مطرح کرُد: امریکا قابل اعتماد نیست کردها بار دیگر فریب خوردند

© AP Photo / Khalid MohammedБойцы курдского военизированного формирования Пешмерга
Бойцы курдского военизированного формирования Пешмерга - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمود عثمان سیاستمدار مطرح کرُد عراقی با اشاره به حمله ترکیه به عفرین سوریه و تشریح اهداف آن تاکید کرد که در اعتماد به امریکا کرُدها فریب خورده ‌‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمود عثمان، سیاستمدار کرُد عراقی با اشاره به حمله ترکیه به عفرین سوریه گفت: اردوغان در عملیات شاخه زیتون دو هدف اصلی را در دستور کار قرار داده است. نخست اینکه رئیس جمهوری ترکیه، کرُدها را دشمن اصلی خود می‌پندارد و با آنها در هر جا و مکانی مخالف است و دوم اینکه وی با این عملیات، آشکارا به خاک یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد تجاوز کرده است و در پی امیال طمع ورزانه‌ای است که برای خود در آینده سوریه تصور کرده است.
محمود عثمان گفت که امریکا هیچ گاه از کرُدها حمایت نکرده است بلکه مدافع منافعی است که در منطقه برای خود طراحی کرده و از طریق کرُدها در پی تحقق آنها بوده است.
وی در ادامه گفت: آمریکا در نبرد به اصطلاح علیه داعش از نیروهای کرُدی در عراق و سوریه استفاده کرد و با اتمام برنامه‌های از پیش طراحی شده خود، آنها را به حال خود گذاشته است و اکنون مشاهده می‌شود که در قبال حملات ترکیه به همان نیروهایی که در سوریه همراه و وسیله تحقق اهداف وی بوده‌اند، سکوت اختیار کرده است.
وی تاکید کرد متاسفانه کرُد های سوریه از موضوع عدم حمایت آمریکا از رفراندوم اقلیم کردستان عراق درس نگرفته و راهی را انتخاب کردند که نتیجه آن از قبل مشخص بود و اکنون مشاهده می شود که ترکیه با چراغ سبز آمریکا به عفرین سوریه حمله کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала