نتیجۀ سفر برمک و ستانکزی به پاکستان

© Photo / وزارت امور داخلهویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان و محمد معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی و پس از سفر از پاکستان در یک نشستی خبری نتایج آن را در کابل از طریق رسانه‌ها، همه‌گانی ساختند و این سفر شان را پردست ‌آورد خوانده‌‍ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، ویس احمد برمک، وزیر امورداخله افغانستان گفت که در دیداربا مقام‌های ارشد پاکستانی دربارۀ هراس‌افگنی و چگونه‌گی مبارزه با آنان و در عین حال در مورد شواهدی از کابل با خود برده بوده‌اند، بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
آقای برمک گفت که مقام‌های پاکستانی شواهدی که از سوی دولت کابل ارایه گردید، به دقت بررسی و سخنان مارا صاقانه شنیده‌اند و افزوده‌اند که آنان نیز متعهد شده‌اند که دربارۀ هراس‌افگنی اقدام جدی نمایند.
آقای برمک گفت که مقام‌های پاکستانی نیز پیشنهاد کرده‌اند تا یک مکانیزم جهت‌ هم‌کاری‌ به خاطر نابودی هراس‌افگنی و تبادل اطلاعات استخباراتی میان دو کشور ایجاد گردد و افزود که در هفتۀ آینده نیز یک هیئت بلندرتبۀ دولت پاکستان به کابل سفر می‌نماید.
از سوی هم، رییس امنیت ملی افغانستان نیز گفت که شواهد حمله های اخیر که در پاکستان طرح‌ریزی شده، به طور مشخص به مقام‌های پاکستانی ارایه شده‌است.
وی اظهار امیدواری کرد که باآمدن مقام‌های پاکستانی به افغانستان بتوانند به یک اجماع کلی در برابر تروریزم برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала