جنوری 2018؛ خونین‌ترین ماه برای غیرنظامیان در پایتخت

© Photo / JAKجنوری 2018؛ خونین‌ترین ماه برای غیرنظامیان در پایتخت
جنوری 2018؛ خونین‌ترین ماه برای غیرنظامیان در پایتخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات گروه‌های تروریستی در ماه نخست سال نو میلادی، سبب کشته شدن 228 غیرنظامی و زخمی شدن 360 تن دیگر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، این آمار قربانیان بر اثر حملات انتحاری، حملات هوایی و جنگ رو در روی نیروهای امنیتی افغانستان و مخالفان مسلح ثبت شده است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی (CPAG) ماه جنوری 2018 با پخش یک خبرنامه و نشر این آمار، جنوری 2018 را خونین ترین ماه برای باشندگان پایتخت افغانستان خوانده است.

به گفته گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در این ماه تنها در کابل نزدیک به ۱۳۰ غیر نظامی به شمول زنان و کودکان کشته و ۲۰۹ تن دیگر زخمی شدند. پیش از این معاون سخن‌گوی وزارت داخله گفته بود که در حملات اخیر در کابل، بشتر از ۱۶۰ غیر نظامی کشته شدند.

در کمتر از دو هفته گذشته سه حمله خونین انتحاری در کابل رخ داد که بیشتر قربانیان آن غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان بودند. گزارش این گروه دادخواهی نشان می‌دهد که در ولایت‌های هرات، غزنی، ننگرهار، فراه، کندز و جوزجان نیز شماری از غیر نظامیان در حملات هوایی و درگیری‌های مسلحانه کشته و زخمی شده اند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی با اعلام ننگرهار به عنوان دومین ولایت پس از کابل با بیشترین تلفات غیر نظامیان در ماه جنوری، گفته است که اگر حکومت افغانستان نتواند جلو حملات دشمن را بگیرد، سال 2018 میتواند آمار وحشتناکی از تلفات قربانیان را در خود ثبت کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала