ضمیر کابلوف دلیل افزایش داعشی ها در افغانستان را فاش کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف دلیل افزایش داعشی ها در افغانستان را فاش کرد
ضمیر کابلوف دلیل افزایش داعشی ها در افغانستان را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت، تروریست‌های داعش برای جنگ با نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان حضور ندارند بلکه هدف آن‌ها رسیدن به آسیای مرکزی است.

کابلوف: بیش از 10 هزار نفر عضو گروه داعش در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: بیش از 10 هزار نفر عضو گروه داعش در افغانستان است
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نمایند ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان در گفت‌وگو شبکه تلویزیونی «روسیه 24» از افزایش شمار تروریست‌های داعش در افغانستان و انتقال آن به شمال این کشور ابراز نگرانی کرد.

ضمیر کابلوف گفت: در سه سال گذشته با دقت بسیار فعالیت داعش در افغانستان را بررسی کرده‌ایم و اعضای این گروه تروریستی در این کشور در حال افزایش است.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت، نیروهای خارجی و دولت افغانستان برای شناسایی اعضای ذخیره و غیرفعال این گروه تروریستی اقدامی انجام نمی‌دهند.

کابلوف در ادامه سخنانش افزود: اعضای داعش برای جنگ در برابر امریکا و دیگر نظامیان خارجی به افغانستان نمی‌آیند، بلکه به این کشور آمده‌اند تا پایگاهی را برای گسترش به سمت شمال و آسیای مرکزی ایجاد کنند.

نماینده رئیس جمهور روسیه این سخنان را در حالی اظهار می کند، که  پیش از این، بورتینکوف رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه نیز هشدار داده بود، که تروریست‌های داعشی پس از شکست در عراق و سوریه اکنون به صورت گروه بندی شده در حال اعزام به افغانستان هستند تا از آنجا به کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کنند.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش نیز روسیه برای حفاظت از مرزهای مشترک تاجیکستان با افغانستان چندین تانک پیشرفته و شماری هلیکوپتر جنگی را به ارتش تاجیکستان تحویل داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала