افغانستان: با پاکستان به «بررسی مشترک» حملات اخیر می‌پردازیم

© Photo / کسراافغانستان: با پاکستان به «بررسی مشترک» حملات اخیر می‌پردازیم
افغانستان: با پاکستان به «بررسی مشترک» حملات اخیر می‌پردازیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید که این کشور با پاکستان بر سر تحقیق در مورد حملات اخیر در افغانستان به توافق رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک، شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان گفته است که هیأت پاکستان که برای گفتگو به کابل آمده اند، با مسوولین وزارت خارجۀ افغانستان به توافقاتی دست یافته اند.

این هیأت به ریاست تهمینه جانجوا معین وزارت خارجۀ پاکستان با مسوولین وزارت خارجۀ افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی معین سیاسی این وزارت، دیدار و گفتگو کرده اند.

شکیب مستغنی گفت که دو کشور بر سر برنامۀ عمل مشترک، به تفاهم رسیده اند. به گفتۀ او برنامه عمل مشترک روی همکاری در زمینه مبارزه با دهشت افگنی و کاهش خشونت، ایجاد صلح و آشتی، برگشت مهاجرین و انکشاف مشترک اقتصادی متمرکز است.

سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان گفت: «این جلسه در یک فضای صمیمانه برگزار گردید و هر دو هیأت روی برنامه مذکور به پیشرفت‌هایی دست یافتند اما ساحات مهمی وجود دارد تا مورد بحث قرار بگیرد و روی آن توافق شود.»

به گفتۀ وی، همچنین هردو طرف متعهد شدند تا گفتگوهای خود در این راستا را ادامه دهند و روی برنامه عمل به موافقت برسند و به همین منظور تصميم گرفته شد که جلسۀ بعدی به تاریخ ۲۰ و ۲۱ دلو ۱۳۹۶ در اسلام آباد برگزار گردد.

آقای مستغنی افزود: «پاکستان بررسی خود را در مورد آن چه که مقام‌های افغانستان به آنان تحويل دادند، آغاز کرده و در مورد برخی گام‌هایی که در گذشته برداشته بودند، معلومات ارايه کردند و بخاطر گام‌هایی که بعد از بررسى همه جانبه اسناد و شواهد تسلیم شده بر خواهند داشت، وعده سپردند. شکیب مستغنی گفت که پیشنهاد مشخص پاکستان، بررسی مشترک رویدادهای اخیر بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала