انورالحق علومی: دولت افغانستان با پشتیبانان خارجی تروریستان مذاکره و صلح نماید

© AP Photo / B.K. Bangashانورالحق علومی: دولت افغانستان با پشتیبانان خارجی تروریستان مذاکره و صلح نماید
انورالحق علومی: دولت افغانستان با پشتیبانان خارجی تروریستان مذاکره و صلح نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر پیشین وزارت امور داخله افغانستان گفت، در حال حاضر یک اجماع کلی در سطح جهان در مورد موجودیت پناه‌های تروریستان در خاک پاکستان به وجود آمده و باید صلح با حامیان تروریزم صورت گیرد.

U.S. President Donald Trump delivers his first State of the Union address to a joint session of Congress inside the House Chamber on Capitol Hill in Washington, U.S., January 30, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
دورنمای تاریک امنیت در افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، انور الحق علومی وزیر پیشین وزارت امور داخله درنشستی در مورد مسایل روان در افغانستان، در کابل صحبت کرد و افزود، که کارهای مهمی را در زمان ماموریتش در کشور انجام داده؛ اما حکومت وحدت ملی تمام آنان را به باد هوا داده‌‌است.

علومی گفت، در زمان حکومت وحدت ملی ریشه‌های جنگ و خشونت در کشور فراتر رفته، شایسته‌سالاری فراموش شده، توافق‌نامۀ تشکیل حکومت وحدت ملی تطبیق نشده و مواد قانون اساسی به شکل مکرر زیر پا شده ‌‎است.

وزیر پیشین وزارت داخله  افغانستان گفت، جنگ کنونی افغانستان لایه‌های گوناگون پیدا کرده، که در آن کشورهای پرقدرت شریک اند و افزود که این جنگ، جنگ ما نیست و مردم افغانستان تنها کسانی‌اند که در آن نبرد قربانی می‌شوند و روزانه ده‌ها شهروند خود را از دست می‌دهند.

علومی درباره بدبختی های افغانستان گفت، ریشۀ تمام بدبختی‌ها در کشور را خارج از افغانستان می‌داند و می‌گوید که افغانستان منبع فساد، قاچاق مواد مخدر و تروریزم قرار گرفته و تختۀ مشق برای خارجی شده ‌‎است.

او گفت، در این اواخر کشورهای عربستان سعودی و ایران نیز در جنگ افغانستان دخیل شده و هوادارانش را پشتیبانی می کنند و این موضوع سبب بدترشدن وضعیت کنونی افغانستان شده است.

وزیر داخله پیشین افغانستان از برخی کشورها انتقاد و گفت، دهشت‌افگنی امروز دنیا را تهدید می‌کند، اما مردم افغانستان قربانی می‌دهند.

این سخنان را وزیر پیشین امور داخله افغانستان در حالی بیان می کند، که امروز هیاتی از پاکستان وارد کابل شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала