تصفیۀ مالیات، پیش‌شرط تمدید یا لغو جواز کاری

© Fotolia / Hellen Sergeyevaتصفیۀ مالیات، پیش‌شرط تمدید یا لغو جواز کاری
تصفیۀ مالیات، پیش‌شرط تمدید یا لغو جواز کاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه و شهرداری کابل به تفاهمی دست یافتند که بر اساس آن، تصفیۀ مالیات پیش‌شرط تمدید جواز کاری نهادهای صنفی در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک، مسوولان شهرداری کابل و وزارت مالیه تفاهم‌نامه‌یی را در این زمینه، روز شنبه در کابل به امضا رساندند.

بر اساس این تفاهم نامه با امضای عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل و نجیب‌الله وردک معین عواید و گمرکات وزارت مالیه، پس از این هر واحد صنفی که خواسته باشد، جواز کاری‌اش را تمدید و یا لغو کند، باید قبل از آن مالیات خود را پرداخته باشد.

پس از امضای این تفاهم‌نامه سرپرست شهرداری کابل گفته است که به دلیل نبود هماهنگی میان شهرداری و وزارت مالیه، برخی خودسری‌ها صورت می‌گرفت و حتا در برخی موارد، سبب می‌شد اصناف از پرداخت مالیات فرار کنند.

حبیب‌زی گفت: «هرچند مطابق  قوانين مالياتى، تمام ادارات جواز دهنده به شمول شهرداری‌ها مکلف اند تا در زمینۀ تمديد و يا لغو جوازها، پس از دريافت تصديق نامه تصفيۀ ماليات که توسط ادارات مالياتى صادر مى‌گردد، اجراآت نمايند، اما اين رابطه پيش از اين، ميان شهرداری کابل و وزارت ماليه وجود نداشته است.»

به گفتۀ سرپرست شهرداری کابل در حال حاضر، ١٣٦ هزار واحد صنفی در شاروالی کابل ثبت است.

نجيب‌الله وردک، معين عوايد و گمرکات وزارت ماليه اعلام کرد که در سال مالى گذشته، بيش از ٣،٤ ميليارد افغانى مالیات، از اصناف و شرکت‌هاى کوچک به دست آمده، اما نیاز است در این راستا با جدیت بیشتری اقدام شود تا عواید به طور کامل جمع آوری گردد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала