افزایش دو برابری مناطق تحت کنترل طالبان در سال گذشته

© Flickr / newsonlineافزایش دو برابری مناطق تحت کنترل طالبان در سال گذشته
افزایش دو برابری  مناطق تحت کنترل طالبان در سال  گذشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«جان سپکو» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان که در گزارش‌های سه ماهه خود درباره مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان مسلح در افغانستان راگزارش می‌دهد چندی پیش تصریح کرد که از وی خواسته شده تا اطلاعات کلیدی درباره وضعیت جنگ در این کشور را منتشر نکند.

به گزارش اسپوتنیک، وی در مصاحبه با «نیویورک تایمز» دلیل این اقدام را وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی افغانستان و پیشروی مخالفان مسلح حکومت وحدت ملی دانسته بود.
سپکو تاکید کرده بود که دولت به طور معمول برخی گزارش‌¬ها را محرمانه اعلام می‌کند در حالی که مخفی کردن این اطلاعات بیهوده است زیرا مردم افغانستان، طالبان و ارتش آمریکا از شرایط کنونی در این کشور آگاه هستند.
«تام گرسبک» سخنگوی ماموریت حمایت قاطع نیز اظهار داشت که تا اکتبر سال 2017 مناطق تحت کنترل دولت 60 درصد بود که کاهش قابل توجهی نسبت به ارزیابی‌های پیش از آن را نشان می‌دهد.
این در حالی است که براساس گزارش سپکو، دولت افغانستان در سال 2016 میلادی 72 درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل خود داشت، 7 درصد از مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح قرار داشت و 21 درصد دیگر نیز مناطق جنگی بین دولت و مخالفان مسلح بوده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала