محور مردم افغانستان: رحمت‌الله نبیل ممنوع‌الخروج شده است

© AP Photo / Rahmat Gulمحور مردم افغانستان: رحمت‌الله نبیل ممنوع‌الخروج شده است
محور مردم افغانستان: رحمت‌الله نبیل ممنوع‌الخروج شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمتالله نبیل رئیس پیشین اداره امنیت ملی طی حکمی از سوی حکومت ممنوع‌الخروج شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ۸ صبح، محور مردم افغانستان، از جریان‌های سیاسی که آقای نبیل در راس آن قرار دارد، با اعلام این خبر گفته است: "این حکم زمانی صادر شد که وی در سفر خارج از کشور به سر می‌برد. انجنیر نبیل به زودی به کشور بر می‌گردد تا به مبارزه سیاسی خود جهت تحقق قانونیت و‌ مشروعیت با قاطعیت بیشتر ادامه دهد. تصمیم سیاسی راس حکومت وحدت ملی در باره ممنوع‌الخروج اعلام کردن رئیس پیشین امنیت ملی کشور، گام دیگری است در راستای نقض حقوق و آزادی‌های اساسی یک شهروند کشور که هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد."

قصد حکومت افغانستان برای بازداشت رحمت‌الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان
قصد حکومت افغانستان برای بازداشت رحمت‌الله نبیل

محور مردم افغانستان می‌افزاید که آقای نبیل به‌دنبال افشاگری‌هایش در ارتباط به مداخله سازمان استخباراتی پاکستان در امور افغانستان در سال‌های گذشته و هم‌چنین افشا ساختن فعالیت‌های "سیستماتیک و نظام‌مند رهبری حکومت کنونی" در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته ممنوع‌الخروج شده است. محور مردم در بیانیه‌ای گفته است: "راس حکومت وحدت ملی به این گمان است که می‌تواند با اتخاذ چنین تصامیمی، اراده مردم افغانستان را در راستای داشتن یک حکومت مشروع و قانون ‌مدار تضعیف نموده و در میان فعالان و رهبران اپوزسیون رعب و وحشت ایجاد کند. حکومت غافل از آن است که امروز در سراسر کشور، صدای دادخواهی، عدالت طلبی و داشتن یک حکومت مبتنی‌بر قانون و آرای مردم، بیش از هر زمانی بلند تر شده است. ما بدون هر نوع تزلزل، مبارزه خود را علیه این حکومت در چارچوب قانون، تشدید بخشیده و به هیچ‌ وجه تسلیم زور و بی عدالتی نمی‌شویم."

Афганский политик Рахматулла Набиль - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری رحمت الله نبیل درباره انتخابات گذشته

رحمت‌الله نبیل در ماه عقرب امسال گفته بود که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۳، ماشین‌های چاپ کارت‌های رای در خانه یکی از مقام‌های ارشد حکومتی گذاشته بود و کارت‌های جعلی رای‌دهی توزیع می‌شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала