ساخت بزرگترین پروژه برقی دنیا در استرالیا

© Sputnik / Taras Litvinenko /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت بزرگترین پروژه برقی دنیا در استرالیا
ساخت بزرگترین پروژه برقی دنیا در استرالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت استرالیا قصد دارد، در ماه مارچ سال روان در جنوب این کشور شبکه ای از 50 هزار صفحه ی خورشیدی برای تولید برق خانگی ایجاد کند.

Солнечная электростанция в форме панды в Китае - اسپوتنیک افغانستان
نیروگاه برق خورشیدی به شکل پاندا در چین
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، به گفته ی یکی از مقام های این کشور استرالیا، دولت استرالیا قصد دارد که با نصب صفحه های خورشیدی بر روی پشت بام خانه ها، بزرگترین شبکه ی تولید برق را که به وسیله ی باتری های لیتیومی Tesla Powerwall کار می کند احداث کند.

 به گفته ی این مقام استرالیایی، مراحل اولیه ی این ‍پروژه با نصب 1100 صفحه ی خورشیدی بر روی «مسکن های عمومی'» آغاز خواهد شد.

سیستم صفحه های خورشیدی ۵ کیلوواتی و باتری های لیتیومی Tesla Powerwall 2 با قدرت 13.5 کیلووات بر ساعت بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای خانوارهای علاقمند نصب شده و منابع مالی آن به وسیله ی ترکیبی از پول به دست آمده از فروش برق معمولی، مالیات و وام تامین خواهد شد.

همچنین، در اولین روز ماه دسامبر سال 2017 دولت استرالیا موفق شد که بزرگترین «باتری لیتیوم-یون» دنیا را را با هدف تقویت سیستم برق رسانی این کشور در تابستان راه اندازی کند. حامیان تولید این باتری معتقدند که این اختراع توانسته است تا حد زیادی سیستم برق رسانی استرالیا را تقویت کند. باید به این نکته اشاره گردد که 40 درصد تولید برق در کشور استرالیا به وسیله ی توربین های بادی تامین می گردد و اخیرا سیستم برق رسانی این کشور به طور مکرر شاهد قطعی و اختلال بوده و قیمت منابع مختلف انرژی را به شدت بالا برده است.

از سویی دیگر، مخالفان احداث سیستم صفحه های خورشیدی خانگی این ‍پروژه را یک «بی پروایی» در حوزه ی انرژی دانسته و معتقدند که باعث خواهد شد قیمت برق افزایش یابد.

یادآوری می کنیم، که استرالیا در رتبه ی اول تولید انرژی به وسیله ی منابع تجدید پذیر در دنیا قرار دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала