یکی از کشورهای امریکایی تامین کننده اصلی نیرو برای داعش

© AP Photo / Fileیکی از کشورهای امریکایی تامین کننده اصلی نیرو برای داعش
یکی از کشورهای امریکایی تامین کننده اصلی نیرو برای داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از کشورهای امریکای مرکزی به عنوان اصلی ترین تامین کننده ای نیرو برای گروه تروریستی داعش شناخته شد.

بازداشت وزیر اطلاعات داعش در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت "وزیر اطلاعات" داعش در ترکیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، روزنامه گاردین با گزارشی زیر عنوان «چگونه کشوری کوچک به سرزمینی برای جذب نیروی داعش تبدیل شد» نوشته است: ترینیداد و توباگو که کشوری کوچک متشکل از دو جزیره در جنوبی‌ترین قسمت دریای کارائیب در امریکای مرکزی است، شاهد یکی از بالاترین میانگین‌های جذب نیرو برای داعش بوده است و بیشتر این نیروها پس از فروپاشی داعش در عراق و سوریه به کشور خود باز نگشته‌اند.

گاردین در ادامه از طارق عبدالحق نام برده که چند سال پیش یکی از پرافتخارترین بوکسورها در ترینیداد بود و همه آینده روشنی را در این رشته ورزشی برای او پیش‌بینی می‌کردند اما امروز جسد او در منطقه‌ای در عراق یا سوریه به همراه ده‌ها تن از دوستانش زیر خاک است.

جمعیت ترینیداد به حدود یک میلیون و 300 هزار شهروند می‌رسد، که در فاصله حدود 10 هزار کیلومتری شهر رقه، مرکز پیشین خلافت خودخوانده داعش قرار دارد و با این وجود این کشور کوچک یکی از بالاترین نرخ اعزام نیرو برای داعش در میان کشورهای جهان به نسبت جمعیتش را دارد.

نزدیک به 100 تن از شهروندان ترینیداد و توباگو به داعش پیوسته‌اند و از جمله 70 مرد که گفته‌اند، برای جنگیدن تا پای مرگ به سوریه رفتند و ده‌ها زن و کودک نیز خواسته یا ناخواسته همراه آنها راهی سوریه شدند.

بر اساس این گزارش گاردین، ترینیداد در مقایسه با کشورهای پر جمعیت‌تر از مانند: کانادا و امریکا نیروهای بیشتری را برای داعش فرستاده است، در حالی که از کانادا و امریکا کمتر از 300 نیرو به داعش پیوسته‌اند.

یادآوری می کنیم، که تقریبا 11 درصد جمعیت ترینیداد و توباگو را اعراب لبنانی و سوری تشکیل می‌دهند که اجداد آنها به این کشور مهاجرت کرده‌اند. جمعیت مسلمانان این کشور نیز نزدیک به 12 درصد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала