ستانکزی: طالبان داعش را به شمال افغانستان انتقال می دهند

© Sputnik . Zuhal Sarhadنقش گروه طالبان در انتقال جنگجویان داعش به شمال افغانستان
نقش گروه طالبان در انتقال جنگجویان داعش به شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس امنیت ملی از نقش اصلی گروه طالبان در انتقال جنگجویان داعش به شمال افغانستان خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان می گوید: گروه طالبان در انتقال جنگجویان داعش و جنگجویان آسیای میانه به شمال افغانستان نقش اصلی دارد.
ستانکزی اظهار داشت: مدارک روشنی در اختیار دارد که نشان می‌دهد طالبان به عنوان یک شبکه چتری مشغول نقل و انتقال اعضای گروه‌های تروریستی از بیرون به داخل افغانستان و به چهار سوی این کشور هستند.
چندی پیش ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفت: ما درباره حمایت خارجی از بخش داعش در افغانستان نگرانی داریم. ما بارها و بارها موضوع انتقال جنگجویان داعش و سلاح‌های غربی توسط هلیکوپترهای ناشناس در افغانستان را مطرح کرده‌ایم.
وی بیان داشت: از ناتو که فضای افغانستان را در کنترل دارد، درباره این موضوع توضیحات خواسته اما پاسخ این سازمان نظامی برای مسکو قانع کننده نبوده است.
رئیس امنیت ملی افغانستان از روی دست گرفتن استراتژی جدید نظامی دولت افغانستان در میدان جنگ یاد کرده و می‌گوید: "هر وقت استراتژی مثبتی که قرار است نتیجه جنگ را فیصله کند، روی دست گرفته می‌شود خشونت‌ها افزایش می‌یابد."
استانکزی به این باور است که مخالفان مسلح دولت در حال شکست در ابعاد ایدئولوژیک جنگ نیز هستند و اکنون بسیاری از مردم می‌دانند "این جنگ، جهاد نه، بلکه فساد و قتل است."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала