مدودوف: تحقیقات درمورد دوپینگ ورزشکاران روسی مغرضانه بود

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaمدودوف: تحقیقات درمورد دوپینگ ورزشکاران روسی مغرضانه بود
مدودوف: تحقیقات درمورد دوپینگ ورزشکاران روسی مغرضانه بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه اعلام نموده است که تحقیقات درمورد استفاده از دوپینگ توسط ورزشکاران روسی مغرضانه بوده و علیه یک کشور صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر اجازه‌ندادن ورزشکاران روسی واجد شرایط به اشتراک در بازی‌های المپیک در کوریای جنوبی را یک تصمیم شرم‌آور خوانده گفت که هدف از این تصمیم رسانیدن آسیب سیاسی به روسیه می‌باشد.

 کمیته بین‌المللی المپیک امروز (دوشنبه، 5 فبروری) از دعوت‌نمودن 15 ورزشکار روسی که قبل از این به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ از اشتراک در بازی‌های المپیک محروم شده بودند، اما توسط دادگاه حکمیت ورزش بی‌گناه ثابت شده بودند، به بازی‌های المپیک در پیونگ چانگ کوریای جنوبی خودداری کرد.

نخست وزیر روسیه نوشته است: "تصمیم کمیسیون کمیته بین‌المللی المپیک یک تصمیم شرم‌آور است. تصمیم غیر عادلانه و نادرست. غیر اخلاقی و سیاسی. با اجازه‌ندادن ورزشکاران ما که از جانب محکمه ورزشی که برای حل چنین حالات ایجاد شده، بی‌گناه ثابت شدند، این کمیسیون منشور المپیک و اصول ابتدایی قانون را زیر پا کرد. جرم به اثبات نرسیده — بی‌گناه ثابت شده اند. و تنها محکمه می‌تواند تصمیم نهایی را اتخاذ کند. حالا گروهی از افراد که خود را بالاتر از محکمه، کمیته بین‌المللی المپیک و طرفداران قرار داده اند، تصمیم گرفته اند. هدف این تصمیم از ورزش بسیار دور است. هدف آن رسانیدن آسیب سیاسی به کشور ما است."

قبل از این محکمه حکمیت ورزش درخواست 28 ورزشکار روسی در پیوند با تجدید نظر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر محروم‌ساختن مدام‌العمر آنان از بازی‌های المپیک و لغو نتایج بازی‌ها در سوچی، بطور کامل منظور نمود. تحریم‌ها علیه این ورزشکاران لغو شده و نتایج آنان در بازی‌های المپیک سال 2014 دوباره حفظ شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала