طرح جدید امنیتی شهر کابل توسط رئیس جمهور غنی تائید شد

© AFP 2023 / AREF KARIMIطرح جدید امنیتی شهر کابل توسط رئیس جمهور غنی تائید شد
طرح جدید امنیتی شهر کابل توسط رئیس جمهور غنی تائید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح امنیتی شهر کابل که از سوی نهادهای سه گانۀ امنیتی کشور ارائه شده بود مورد تائید محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، پس از رویداد های‌خونین در هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت، وزارت داخله، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی طرحی را برای تأمین امنیت و جلوگیری از فعالیت‌های هراس افگنان در بخش‌های آسیب‌پذیر شهر کابل روی میز رئیس جمهور گذاشته اند.

رییس جمهور غنی هدایت داد تا این طرح که به هدف جلوگیری از حمله های‌هراس افگنانه آماده شده، تا ده روز آینده عملی شود.

در یک خبرنامه ریاست جمهوری چنین آمده است: "رییس جمهور، پلان امنیتی شهر کابل را در اصول مورد تائید قرار داده است.  از بهر تحقق موثر آن به مسوولان ارشد امنیتی هدایت داده تا روی جزئیات پلان یاد شده به ‌شمول چارچوب زمان‌ بندی‌ شده جهت تطبیق آن کار کنند و تا ده روز آینده آنرا نهایی و به استماع مردم برسانند".

با این حال وزارت های دفاع ملی و امور داخله اظهار نمودند که این طرح در چندین مورد و سه مرحله در نخست در بخش های آسیب‌پذیر شهر کابل نهایی خواهد شد.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی درمورد گفت: "این پلان امنیتی از سوی وزارت داخله برنامه‌ریزی در همکاری با وزارت دفاع ملی و ریاست امنیتی ملی که از سوی رئیس جمهور پذیرفته شد و دست آوردهای خوبی خواهد داشت".

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله بیان کرد: "پلان امنیتی شهر کابل که از سوی رییس جمهور تأیید شده است، قرار است که در هفت اولویت، ۵۲ مورد و سه مرحله در بخش های آسیب پذیر کابل عملی شود".

اما آگاهان امور نظامی بیشتر به عملی شدن این طرح باورمند نیستند.

محمد گل مجاهد، نظامی پیشین تصریح نمود: "شناسایی افراد که از داخل به دشمنان مردم افغانستان کمک می کنند بسیار ضروری است. این یکی از بخش های استخباراتی نیروهای امنیتی است و نیروهای امنیتی باید بیشتر تقویت شوند".

باشنده گان کابل نیز به این طرح امنیتی بی باور استند.

فهیم احمدی، یکی از باشنده گان کابل درمورد گفت: "باور ندارم تطبیق شود. اما استخبارت در یک کشور بسیار مهم است و استخبارات ما باید منظم باشد که بهترین کار است".

طرح امنیتی شهر کابل در حالی روی میز رییس جمهور غنی قرار گرفت که به دنبال حمله های خونین در این شهر، باشندگان کابل عملکرد نهادهای امنیتی و کشفی را سخت انتقاد می کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала