ساخت دانشگاه به دستور رئیس جمهور برای حمایت از "حکمتیار" + عکس

© Photo / ارگساخت دانشگاه به دستور رئیس جمهور برای حمایت از "حکمتیار" + عکس
ساخت دانشگاه به دستور رئیس جمهور برای حمایت از حکمتیار + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور با صدور دستوری در نظر دارد تا چندین دانشگاه به نام حزب اسلامی در ولایات بزرگ بسازد و در اختیار «گلبدین حکمتیار» رهبر این حزب قرار دهد.

به نام این حزب چندین دانشگاه را در ولایت‌های بزرگ افغانستان بسازد.
این دانشگاه‌ها قرار است با بودجه دولتی ساخته شود و در اختیار رهبر حزب اسلامی قرار گیرد تا در راستای تحکیم جایگاه عقیدتی و سیاسی حکمتیار از آن استفاده شود.
همچنین در ادامه این روند دولت افغانستان در نظر دارد تا در سراسر این کشور تحت عنوان شهرک حزب اسلامی به اعضای این حزب زمین توزیع کند.
ناگفته نماند که پیش از این مدارکی از پرداخت میلیون‌ها دالر به صورت ماهانه به این حزب از سوی دولت افغانستان منتشر شده بود. 

یک منبع دولتی به «خاورمیانه» گفته که وزارت تحصیلات عالی افغانستان بر اساس دستور مستقیم اشرف غنی در زمین‌های دولتی ولایت‌های بزرگ ساخت این دانشگاه‌ها را آغاز خواهد کرد.
در بخشی از حکم ریاست جمهوری افغانستان آمده است که حزب اسلامی حکمتیار خواستار ساخت دانشگاه بزرگی در کابل با نمایندگی‌هایی در شهرهای قندهار، هرات، مزار شریف و جلال‌آباد شده است.
این در حالی است که حکمتیار پیش از این با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود و با نوشتن کتاب های مختلفی از عقاید تکفیری به دفاع پرداخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала