امریکا از جمله فاسد ترین کشور های دنیا معرفی شد

© Fotolia / Wasin Pummarinامریکا از جمله فاسد ترین کشور های دنیا معرفی شد
امریکا از جمله فاسد ترین کشور های دنیا معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا با شاخص 60 واحدی که باز هم در حال افزایش است، دومین ساختار دولتی فاسد در جهان را دارا می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک ، کارشناسان میگویند که ایالات متحده در حال حاضر راحت ترین مکان برای مخفی کردن پول های غارت شده است.
گروه در گزارش Tax Justice Networkشاخص‌های پنهان مالی سال 2018 اعلام کرد که سوئیس فاسدترین کشور جهان از نظر ساختار مالی است و پس از این کشور، آمریکا و جزایر کایمن قرار دارند.
در این گزارش آمده است امریکا و سوئیس جایگاه بهشت‌های مالیاتی جهان استند و یکی از بزرگترین مراکز مالی در جهان محسوب می‌شوند.
سوئیس همچنین بزرگترین ساختار محرمانه قضایی را دارد.
این گروه شاخص رتبه‌بندی کشورها براساس کمک ساختار قضایی آنها به پولشویی و همچنین کمک به افراد برای دور نگه داشتن ثروت‌های نامشروع سرمایه داران خارجی از تعقیب قضایی کشورهای متبوع را تعریف کرده است.
هر چقدر عدد شاخص کشورها بالاتر باشد، دولت آنها فاسدتر است و بر همین اساس، دولت سوئیس هم‌اکنون عدد 76 را در شاخص فساد در میان کشورهای جهان دارند.
براساس گزارشی که منتشر شده است، آمریکا با شاخص 60 واحدی که باز هم در حال افزایش است، دومین ساختار دولتی فاسد در جهان را دارا می‌باشد.
یکی از اصلی‌ترین دلایل فساد در دولت آمریکا جذب ثروت‌های نامشروع دیگر کشورها است.
در سال 2013 رتبه آمریکا در این زمینه ششم بود و در سال 2015 به رتبه دوم رسید.
در این گزارش آمده است آمریکا شرایط بسیار متنوعی را برای اتباع دیگر کشورها در راستای انتقال ثروت‌های نامشروع آنها به آمریکا هم در سطح فدرال و هم در حوزه شخصی آنها فراهم کرده است.
جزایر کایمن، هنگ‌کنگ، سنگاپور، لوکزامبورگ، آلمان و امارات از دیگر کشورهای با بالاترین میزان فساد اداری در جهان برآورد شده اند.
گروه Tax Justice Network ائتلافی از کارشناسان و متخصصان برای بررسی فرارهای مالیاتی و رقابت‌های مالیاتی تشکیل شده و در انگلیس قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала