اردوغان اتحادیه اروپا را متهم نمود

© AP Photo / Presidential Press Serviceاردوغان اتحادیه اروپا را متهم نمود
اردوغان اتحادیه اروپا را متهم نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت که اتحادیه اروپا تعهدات مالی خود را بر اساس قرارداد مهاجرت بین انقره و بروکسل که در سال 2016 به امضا رسید به اجرا نمی گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ار " حریت" رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از سفر اخیرش به واتیکان و ایتالیا در دیدار با خبرنگاران گفت: «متاسفانه هیچ یک از وعده هایی که داده شده بود، تحقق نیافته است. اتحادیه اروپا وعده داده بود در مجموع 6 میلیارد یورو در خصوص پناهجویان به ترکیه ارائه کند؛ اما تاکنون تنها 900 میلیون یورو پرداخته شده است.
رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت در دیدارش با پاپ و رئیس جمهور و نخست وزیر ایتالیا تاکید کرده است که قدرت های جهانی باید برای بازگرداندن 3.5 میلیون پناهجوی حاضر در ترکیه به خانه هایشان، با یکدیگر متحد شوند. وی اظهار کرد: «من به آنها گفتم در صورت حمایت مالی، تمام تلاشمان را برای بازگرداندن پناهجویان به کار خواهیم بست.»
رئیس جمهور ترکیه همچنین اشاره کرد پناهجویان بسیاری در ترکیه وجود دارند که از سوریه به این کشور آمدند و قصد دارند به خانه هایشان بازگردند.
اظهارات اردوغان در حالی بیان شد که قرار است هفته آینده گروهی از مقامات آمریکایی از جمله مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ، و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، به استانبول سفر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала