چال جدید نظامی امریکا علیه دولت سوریه

© AFP 2023 / George Ourfalianحمله امریکا برنیروهای دفاع خودی سوریه
حمله امریکا برنیروهای دفاع خودی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حین که نیرو های مردمی سوریه گروپ های داعش را در نزدیکی دیرالزور سوریه تحت حمله قرار دادند، نیروهای هوائی ائتلاف امریکا بر آنها حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه خبر داده است که نیروهای مردمی سوریه حین حمله بر منطقه که قبلاً کارخانه تصفیه نفت بود  و تحت کنترول داعش قرار داشت، تحت حملات هوائی ائتلاف امریکا قرار گرفتند.

گفته می شود که یکی از جزوتام های  کشف نیروهای مردمی سوریه مصروف فعالیت کشفی در منطقه کارخانه تصفیه نفت قبلی بود که ناگهان مورد حملات راکتی و هاوان دشمن قرار گرفت، متعاقباًهلیکوپترهای ائتلاف بین المللی آنها را هدف قرار دادند.

در نتیجه 25 سرباز نیرو های دفاع خودی سوریه زخمی شدند.

شام پنجشنبه ائتلاف امریکا  اظهار داشت که غیر متراقبه نیروهای مسلح دموکراتیک سوریه تحت حملات نیروهای دولتی سوریه قرار گرفتند. ائتلاف به حملات پاسخ داد تا از تجاوز بر مقابل پارتنرهای جلوگیری نمایند که در مقابل داعش می جنگند.

کانال تلویزیونی ABC به نقل از منبع محرم خبر داده است که تقریباً 100 سرباز نیرو های دولتی در اثر این حملات کشته شده اند. همچنان گفته میشود که برای جلوگیری از برخورد با نیروهای روسیه، ائتلاف امریکا از طریق لین داغ عاجل تماس گرفتند و حملات خود را دفاعی دانستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала