هشدار تند و تازۀ امریکا به طالبان

© AP Photo / Jane Hahnاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای هوایی امریکا مستقر در افغانستان هشدار تازه به گروه طالبان داده و گفته که آنان زیر بم‌های طیارات شان نابود خواهند شد.

جنرال جیمزهکر، قوماندان قوای هوائی امریکا در افغانستان گفته که حملات بر مواضع گروه طالبان در این کشور دو برابر افزایش یافته و به آنان هشدار داده که در آیندۀ نزدیک، باران بم‌ها بر مواضع شان  شاهد خواهند بود.

اسپوتنیک به نقل خامه پرس، آقای جیمز گفت: « بمب‌های که در آیندۀ نزدیک بر مواضع گروه طالبان پرتاب می‌شوند، توسط لایزر هدایت شده و افزوده که توسط نیروهای امنیتی افغان و امریکایی راه‌اندازی خواهند شد».

این جنرال بلندپایۀ هم‌چنان خاطر نشان ساخته که امریکا قصد دارد نیروهای هوایی افغان را با جت‌های پیش‌رفته که مجهز با راکت‌های رهبری شونده توسط شعاع لایزر می‌باشند، تجهیز نمایند.

جنرال جیمز همچنان ادعا کرده که گروه طالبان در افغانستان شکست خورده و افزوده که آنان قصد شکست شان را از افراد ملکی در مکان‌های عمومی می‌گیرند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شوند که در این اواخر استفاده از طیارات به خاطر هدف قراردادن گروه طالبان توسط نیروهای هوایی افغان و امریکایی افزایش یافته‌است.

تنها در جریان هفتۀ جاری، طیاره‌هایB-52 مواضع گروه‌های طالبان و داعش را در ولایت جوزجان و بدخشان افغانستان هدف قرار دادند که علاوه بر تلفات انسانی، چندین پناه‌گاه‌های آنان نابود شده‌اند.

امریکا گفته که جنرالان اش در افغانستان صلاحیت دارد که پناه‌گاه‌های ترویستان را در افغانستان و پاکستان هدف قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала