دیوارها سخن میگویند+ویدیو

© Sputnik / Jakدیوارها سخن میگویند+ویدیو
دیوارها سخن میگویند+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه کابل طی دو هفته گذشته شاهد حملات مرگبار بود گروهی از جوانان با راه اندازی برنامه ای تحت عنوان «دیوارها سخن میگویند» میخواهند پیام صلح و محیط زیست را به شهروندان برسانند.

سهیلا احمدی، کارمند برنامه پروموت (توسعه رهبری زنان) چنین میگوید: ما یک گروپی از بانوان را بسیج ساختیم تا از طریق رسامی بر دیوارهای شهر به مردم پیام صلح و امنیت و موراد نگهداری از محیط زیست را برسانند. بدون شک مردم عام در نگهداری محیط زیست و تامین صلح و امنیت نقش برازنده ای بازی میکنند. این رسامی ها مردم را از حقوق و مکلفیت های شان باخبر میسازند. از سوی دیگر این پیام حکومت را هم دلداری میدهد که گویا واقعاً مردم هم در تامین امنیت و هم در نگهداری محیط زیست از برنامه های حکومت حمایت میکنند.

در مورد تعدادی این گروپ بانوان خانم احمدی میگوید: تعدادی این بانوان به ۱۲ تن میرسند که همه این بانوان از برنامه پروموت (توسعه رهبری زنان)  فارغ میشوند و آنها خودشان نقاشی روی دیوارها را به عنوان برنامه ای ارتقای ظرفیت انتخاب کرده اند.

یک نقاش ماهر رهبری این گروه را به عهده دارد بقیه بانوان نقاشان حرفه ای نیستند. لازم به ذکر است امروز یک نقاش دیگری هم به شکل داوطلبانه در رنگ کردن دیوار ها با این بانوان همکاری میکند.

خانم احمدی در مورد دشواری های که این بانوان در شهر با آنها روبرو میشوند اظهار داشت: 

در این چند روز تهدیداتی وجود دارد و از اینکه تنها بانوان هستند و آنها در جاده ها شهر کار خود را پیش میبرند مورد اذیت و آزار شماری از افراد قرار میگیرند. ولی این رویه مانع کار آنها نمیشود.

گزارش تصویری از نقاشی‌های خیابانی جوانان کابل - اسپوتنیک افغانستان
گزارش تصویری از نقاشی‌های خیابانی جوانان کابل

شماری از مردم مانع کار آنها میشوند، تعدادی دیگری به آنها میگویند که این کار شما هیچ فایده ای ندارد زیرا کارهای که در این عرصه های قبلا صورت گرفته بودند هیچ فایده ای نرسانیده است. متاسفانه بعضی جوانان آنها را تمسخر کرده و به آنها حرف های زشت میزنند.

در همین حال شمیلا عضو دیگر این گروپ در مورد این برنامه میگوید: ما با اعضای تیم خود خواستیم بالای دو موضوع عمده تمرکز کنیم — موضوع اول امنیت و دوم نگهداری محیط زیست. ما خواستیم همین موضوعات را از طریق رسامی بر روی دیوارها با مردم و مسئولین بگذاریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала