امریکا تجهیزات نیروهای هوایی افغان را سه برابر می‎سازد

© AFP 2023 / PIERRE-PHILIPPE MARCOUUnited States and NATO soldiers parade with Spanish armed forces during the National Day Parade in Madrid
United States and NATO soldiers parade with Spanish armed forces during the National Day Parade in Madrid - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا می گوید که نیروهای هوایی افغانستان تا پنج سال آینده تجهیز و به خود کفا می سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال لینس بُنج، مسؤول هماهنگی حمله های هوایی ارتش امریکا می گوید که این کشور تا سال ۲۰۲۳ میلادی نیروهای هوایی افغانستان را سه برابر با تجهیزات و جنگنده های عصری، مجهز می سازد.
همزمان با شدت گرفتن حمله های هوایی نیروهای خارجی در شمال کشور، پنتاگون نوار های تصویری چگونگی آماج قرار گرفتن پایگاه های جنگجویان آیغور و ازبیک را با بم افگن های (بی ۵۲) در بخش های مرزی بدخشان با چین و تاجیکستان پخش کرده است.
جنرال لینس می گوید: «ما حمله های هوایی تهاجمی را در سراسر افغانستان ادامه خواهیم داد؛ به گونۀ مثال در هلمند، بدخشان، کندز حمله هایی انجام داده ایم. در جوزجان برای نابود سازی پناه گاه های امن شاخه خراسان داعش عمل کرده ایم.»
اکنون که جنگ افغانستان نزدیک به پنجاه میلیارد دالر در سال برای واشنگتن هزینه بر داشته است، برخی از قانون گذاران امریکایی ازهزینه این پول انتقاد می کنند.
رند پال، سناتور امریکایی می گوید: "پس از شانزده سال، ما در افغانستان در جنگ استیم، جنگی که پنجاه میلیارد دالر در سال هزینه بر می دارد.
پنتاگون می پذیرد که جنگ افغانستان پس از شانزده سال بار دیگر به اولویت شماره یک در خاورمیانه و جنوب آسیا مبدل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала