بی‌توجهی واشنگتن به تلاش مسکو برای صلح افغانستان

© Fotolia / KLimAx Fotoبی‌توجهی واشنگتن به تلاش مسکو برای صلح افغانستان
بی‌توجهی واشنگتن به تلاش مسکو برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت روسیه گفته است که واشنگتن، پیشنهاد روسیه برای راه‌اندازی مذاکرات مستقیم میان طالبان و حکومت کابل را نادیده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکۀ تلویزیونی آریانانیوز، مسکو گفته است که به آمریکا هم پیشنهاد همکاری در روند صلح افغانستان را داده است، اما واشنگتن پیشنهاد مسکو را نادیده گرفته است.

فدراسیون جامعۀ مدنی نیز خواستار تشکیل یک کمیسیون جهانی صلح برای مذاکرات شده است، آن‌ها با نشر فراخوانی از تمامی طرف‌ها خواسته‌اند زمینه را  برای تشکیل این کمیسیون فراهم کنند. به گفتۀ مسوولان این فدراسیون طالبان نیز به این فراخوان پاسخ مثبت داده اند.

صدیق انصاری، رییس فدراسیون جامعه مدنی گفته است: «طالبان پاسخ مثبت داده‌اند تا یک کمیسیون جهانی صلح ایجاد شود و افرادی از آنان در این کمیسیون نمایندگی کند.»

این نهاد مدنی می‌گوید که حکومت افغانستان در برابر این فراخوان سکوت کرده است.

این در حالی است که محمداشرف ‌غنی رییس جمهور افغانستان پیش از این گفته بود که در مرحله آمادگی برای آغاز مذاکرات و جریان گفتگو ها بین حکومت و طالبان هیچ کشور دومی نقش نخواهد داشت، اما در مرحلۀ سوم، یعنی عقد پیمان صلح کشور های خارجی دخیل خواهند شد.

 

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان نیز گفته است: «ما از اقدام صادقانه هر کشور برای صلح در افغانستان حمایت می کنیم اما مذکرات صلح بین‌الافغانی خواهد بود.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала