کشته و زخمی شدن ۱۱ طالب در درقد تخار

© Photo / U.S. Armyکشته و زخمی شدن ۱۱ طالب در درقد تخار
کشته و زخمی شدن ۱۱ طالب در درقد تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی در ولایت تخار می‌گویند که در ادامۀ عملیات پامیر ١٨ در ولسوالی درقد ولایت تخار، ٦ جنگجوی طالب کشته و ٥ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این عملیات در مناطق بصیرخیل و عمرخیل رخ داده و مولوی میرولی یک تن از فرماندهان مشهور طالبان در میان کشته‌شدگان و قاری صفت الله و اکرام الدین دو فرماندۀ دیگر این گروه در میان مجروحان استند.

 این در حالی است که روز گذشته جنگجویان طالب با ارسال خبرنامه‌یی به خبرگزاری اسپوتنیک مدعی گردیدند که یک فروند چرخبال نیروهای امنیتی را در مربوطات ولسوالی درقد ولایت تخار آماج قرار دادند که در نتیجه چرخبال سقوط و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

اما حنیف رضایی سخنگویی قول اردوی ٢٠٩ شاهین با رد ادعای طالبان میگوید که یک فروند چرخبال نیروهای امنیتی روز گذشته به دلیل مشکلات تخنیکی در ساحه تحت حاکمیت دولت نشست اضطراری نموده بود که تلفاتی در قبال ندارد و چرخبال بعد از یک توقف کوتاه دوباره به قرارگاه فرقه ٢٠ پامیر در ولایت کندز برگشته است.

نیروهای امنیتی از چند روز بدین طرف عملیات گسترده را جهت پاکسازی ولسوالی‌های درقد، ینگی قلعه و خواجه بهاوالدین از وجود طالبان آغاز نمودند اما تا حال هچگونه آماری از تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی در این درگیری‌ها منتشر نگردیده است.

این در حالی‌ست که در جریان همین عملیات پامیر ۱۸ نیروهای  نظامی  کشور توانستند شهرک ساخته شده طالبان در تخار را که زیر نام شهرک عمری ایجاد کرده بودند تصرف نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала