نگرانی عربستانی ها از احتمال جلب به "عسکری" اجباري

© AP Photo / Hassan Ammarنگرانی عربستانی ها از احتمال جلب به "عسکری" اجباري
نگرانی عربستانی ها از احتمال جلب به عسکری اجباري - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتشار اخباری مبنی بر تصمیم عربستان سعودی برای سربازگیری اجباری موجی از نگرانی را در میان شهروندان عربستان به وجود آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رای الیوم، مقامات مقامات این کشور برای سربازگیری اجباری از میان شهروندان زن و مرد در عربستان خبر داده است و این مسئله توجه افکار عمومی این کشور را به خود جلب کرده است.
این موضوع در شبکه اجتماعی تویتر به صورت گسترده‌ای مورد توجه واقع شده و هشتگی تحت عنوان «سربازگیری اجباری قریب الوقع در عربستان سعودی» ایجاد شده است. پایگاه اینترنتی اخبار السعودیه در صفحه تویتر خود این خبر را تکذیب کرده است.
رأی الیوم افزود: مقامات سعودی اگر چه هنوز هیچ تصمیم رسمی در این خصوص نگرفته اند، اما آن را تکذیب نیز نکرده اند.
محافل جوانان عربستانی از بیم آنکه باید به اجبار به سربازی بروند و به مرز‌های جنوبی این کشور اعزام شوند تا با انصارالله بجنگند در نگرانی بسر می‌برند.
رسانه های عربستان می افزاید: شهروندان عربستانی تجربه شرکت در جنگ را ندارند. این کشور از زمان تاسیس تا زمان جنگ [موسوم به]طوفان قاطعیت هرگز تجربه جنگ را نداشته است. این جنگ اکنون وارد چهارمین سال خود شده است و براساس گزارش‌های مطبوعات غربی، سران سعودی دست نیاز دراز کرده اند و خواستار خروج آبرومندانه از این جنگ هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала