وزارت دفاع افغانستان: سی هزار جنگجو در کشور مصروف نبرد اند

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutوزارت دفاع افغانستان: سی هزار جنگجو در کشور مصروف نبرد اند
وزارت دفاع افغانستان: سی هزار جنگجو در کشور مصروف نبرد اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که حدود سی هزار جنگجوی متعلق به گروه‌های مختلف در افغانستان فعالیت دارند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید که همۀ این جنگجویان در پاکستان تمویل و تجهیز می‌شوند و آموزش می‌بینند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: «تعداد جنگجویان اضافه‌تر از سی هزار تن است. اما افراد دیگری در درون افغانستان هم استند که منافع شان فرق دارد، حتا دزدانی استند که تحت نام طالب کوشش می‌کنند تهدیدات را به وجود بیاورند و از وضعیت به نفع خود استفاده کنند.»

آقای رادمنش شمار جنگجویان داعش را حدود سه هزار تن و پایگاه اصلی شان را ولایت ننگرهار در شرق کشور می‌داند: «در مورد تعداد داعشیان بهتر است حقایق گفته شوند. حدود سه هزار تن استند، بیشتر در ننگرهار و وقتی عملیات میشود به آن سوی خط فرضی دیورند فرار می‌کنند.»

رادمنش می‌افزاید که برخی از ولایات افغانستان کمترین میزان فعالیت‌های تروریستی را شاهد استند: «ولایاتی استند مثل پنجشیر، بامیان، دایکندی و کابل که در آن‌ها گروه‌های تروریستی بسیار کمتر است.»

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، پاکستان را مسوول تجهیز و آموزش تمامی گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان می‌داند: «اگر تروریستان از کشور دیگری هم باشند، به پاکستان می‌آیند و از آن‌جا تجهیز شده و برای ناامنی روانۀ افغانستان می‌شوند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала