پُر رنگتر شدن روز عاشقان (ولنتاين) در افغانستان

© AFP 2023 / Aamir Qureshiپُر رنگتر شدن روز عاشقان (ولنتاين) در افغانستان
پُر رنگتر شدن روز عاشقان (ولنتاين) در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
14 فبرورى که برابر با روزعشاق يا(ولنتاين) است، در اين روز دکان هاى کوچۀ گلفروشى و برخى مناطق ديگر کابل، باتحفه هاى رنگارنگ و گل هاى تازه مزين شده و ده ها جوان پسر و دختر، براى خريدارى شاخۀ گل و تحفه، به اين محل ها مى آيند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، از ولنتاين يا روز عشاق، در چندسال اخير به گونۀ با شکوه در ميان جوانان کشور تجليل مى شود.
نازی يک تن از دختران که در دکان گل فروشی شهرنو، دسته گلی را به دست داشت در مورد اين روز گفت: "من اين دسته گل را برای نامزادم خريده ام، و اين روز بسيار يک روز خوب است و از تمام کسانی‌که عاشق اند، می‌خواهم که هديه بخرند و آن ها را خوشحال کنند."
گل فروشان از رونق گرفتن کارو بار شان در اين روز حکايت دارند.
احمد نويد که دکان گلفروشى در شهرنوکابل دارد گفت در سال های اخير، اکثر جوانان از اين روز تجليل می‌کنند، قيمت گل بلند رفته است؛ چون هوا سرد است و گل را آنها از هند و پاکستان وارد می‌کنند.
اما خودش در مورد تجليل از روزعشاق گفت: "من عاشق دختری هستم و میخواهم با وی ازدواج کنم و اما برايش دو رکعت نماز خواندم و اين گونه اين روز را تجليل کردم."
برعلاوۀ گلفروشی ها بازارِ رستورانت ها‌، تفريح گاه ها و بعضی جاهای ديگر نيز دراين روز گرم است؛ چنانچه در شماری از رستورانت ها کنسرت ها و برنامه های ويژه به مناسبت اين روز به راه انداخته شده است.
تجليل از ولنتاين، در حالی در افغانستان گسترش می‌يابد که اکثر عالمان دين، اين موضوع را کاملا حرام و نامشروع می پندارند.
ولنتاين يا روز عاشقان، ريشه در فرهنگ مسيحی دارد؛ اما امروزه به يک رسم بی‌ارتباط با دين، تبديل شده که فقط مربوط به کشورهای مسيحی هم نيست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала