انستیتوت ملی موسیقی افغانستان برنده جایزه "نوبل موسیقی" شد

© Sputnikانستیتوت ملی موسیقی افغانستان برنده جایزه "نوبل موسیقی" شد
انستیتوت ملی موسیقی افغانستان برنده جایزه نوبل موسیقی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت موسیقی افغانستان همراه با گروه موسیقی پیشگام «متالیکا»، برنده جایزه موسیقی پولار شدند که اغلباَ به نام «جایزه نوبل موسیقی» یاد می شود.

به گزارش اسپوتنیک، انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به افتخار فعالیت های موثرش در چند سال گذشته، توانست با یک باند موسیقی دیگر جایزه "نوبل موسیقی" را از آن خود کند. این انستیتوت از سال 2008 به این طرف زیر نظر احمد سرمست به پیش برده می شود.

آرکستری که رهبران جهان را ده دقیقه به پا ایستاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
زهره؛ آرکستری که رهبران جهان را ده دقیقه به پا ایستاد کرد
احمد سرمست، رئیس انستیتوت موسیقی افغانستان که با تهدیدهای قابل توجه در کشورش روبرو می باشد، گفته است که او به خاطر برنده شدن این جایزه "خیلی متعجب و مفتخر" شده است.
ماری لیدین، مسئول مدیریت این جایزه در بیانیه ای گفته است: «ما باور داریم که دو برنده جایزه ما از دو جهان متضاد، نمونه های بارزی از جایزه موسیقی پولار اند. این جای افتخار است که فعالیت سازمان موسیقی و موسیقی دانان در زندگی مردم تغییر رونما کرده است».
جایزه موسیقی پولار بالاترین جایزه موسیقی سویدن و از معتبرترین جوایز موسیقی در اروپاست که سالانه به یک هنرمند کلاسیک و یک هنرمند یا باند پاپ اهدا می‌شود.
احمد سرمست و این انستیتوت موسیقی تلاش کرده است که "لذت موسیقی را در زندگی کودکان دوباره احیا کنند".
احمد سرمست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته موسیقی شناسی از کنسرواتوار دولتی مسکو دریافت کرده است. آقای سرمست در سال 2005 او به عنوان اولین افغان موفق به کسب دکترای موسیقی از دانشگاه موناش آسترالیا شد
یک از دو برنده این جایزه در برنامه‌ای که از طریق تلویزیون پخش می‌شود به تاریخ 14 جون در استکهلم با حضور کارل گوستاف شانزدهم پادشاه این کشور مبلغ یک میلیون کرون سویدنی معادل 125 هزار دالر امریکایی را دریافت می کند.
برنده دیگر این جایزه گروه موسیقی "متالیکا" می باشد. متالیکا یک گروه موسیقی امریکایی است که در سال 1981 در شهر لس آنجلس فعالیت خود را آغاز کرده بود.
جایزه موسیقی پولار سال 1989 به ابتکار استیگ آندرسون، رهبر گروه موسیقی پاپ «آبا» تأسیس شد. از میان نامزدها تنها دو کاندیدا می توانند به این جایزه مهم در هر سال دست یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала