نامه سرگشاده طالبان به کنگره امریکا

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaنامه سرگشاده طالبان به کنگره امریکا
نامه سرگشاده طالبان به کنگره امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این نامه هشت صفحه‌ای به زبان‌های فارسی، انگلیسی، پشتو، عربی و اردو حاوی پیام‌های نرم و هشدارهای جدی است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " آوا پرس" طالبان در یک نامه سرگشاده از مردم و کنگره آمریکا خواسته است تا از دولت آن کشور خواهان پایان اشغال در افغانستان شوند.
طالبان با بیان این که آماده گفت‌وگو است، افزوده اند که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد. همچنین، طالبان هشدار داده‌اند‌ که ادامه جنگ و حضور نظامیان خارجی در افغانستان ثبات جهان را با خطر مواجه خواهد ساخت.
این نامه از نشانی قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان به رسانه‌ها فرستاده شده است.
در این نامه از مردم، نهادهای مستقل و غیردولتی و کنگره آمریکا خواسته شده تا بر دولت این کشور فشار وارد کنند که جنگ را در افغانستان متوقف کند و نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.
طالبان گفته هنوز فرصت باقی است و این گروه حاضر است مشکل را از راه سیاست سالم و گفت‌وگو حل کند. این گروه گفته برخی از کشورهای خارجی در تلاش تفاهم سیاسی با آنها است اما از کشور خاصی نام نبرده است.
طالبان همچنین هشدار داده که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت. این هشدار طالبان در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در هفته‌های اخیر حملات هوایی‌اش را بر مواضع طالبان و داعش در افغانستان تشدید کرده است.
در این نامه طالبان گفته جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا 17 سال پیش به بهانه از بین بردن تروریسم، حاکمیت قانون و ریشه‌کن ساختن مواد مخدر، نیروهای آمریکایی را به افغانستان فرستاد و طالبان خطاب به مردم آمریکا از آنها پرسیده که حالا کدام یک از این اهداف برآورده شده است.
در هفته‌های اخیر گروه طالبان مسؤولیت چندین حمله خونین در کابل و دیگر شهرهای افغانستان را به عهده گرفت و در پی آن رئیس جمهوری امریکا گفت که با طالبان مذاکره نمی‌کند و دستور افزایش حملات هوایی به مواضع این گروه در سرتاسر افغانستان را داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала