تاکید بریتانیا بر انتخابات در افغاسنتان

© Flickr / ResoluteSupportMediaانتخابات
انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت بریتانیا بر برگزاری انتخابات در افغانستان در سال جاری تأکید میکند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید که قرار است در ماه حمل سال آینده هجری خورشیدی، روند ثبت نام رأی دهنده گان را آغاز کند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، معاون سفیر بریتانیا در کابل، بر برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها در افغانستان، در سال روان میلادی، تأکید می ورزد.

این دیپلومات بریتانیایی، می گوید هرچند کارهای بسیاری برای برگزاری این انتخابات ها باقی مانده است، اما لندن با جامعۀ جهانی در برگزاری انتخابات مجلس نماینده گان و شوراهای ولسوالی ها، افغانستان را کمک خواهند کرد.

ریچارد مد، باور دارد که برگزاری انتخابات در سال جاری میلادی، سبب ایجاد باورمندی بیشتر مردم به حکومت خواهد شد: «کارهای بسیاری باید انجام داده شود تا انتخابات پارلمانی امسال در زمان معین برگزار گردد؛ اما این کار، امکان پذیر است. بریتانیا و همکاران بین المللی دیگرما به این کار متعهد استند».

امید میثم، معاون سخن گوی ریاست اجرائیه می گوید: «ارادۀ محکمی برای برگزاری انتخابات در سطح رهبری حکومت وحدت ملی وجود دارد و دو مسؤولیتی که تأمین امنیت انتخابات و فراهم کردن بودجه برگزاری انتخابات است، از سوی حکومت فراهم خواهند شد».

اما، شماری از آگاهان،  بر ارادۀ حکومت در برگزاری انتخابات در سال روان، به دید شک می نگرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала