اعتراض‌ها به دیدگاه مشاور بورد کرکت افغانستان بر علیه ورزش زنان

© Photo / J.a.kاعتراض‌ها به دیدگاه مشاور بورد کرکت افغانستان بر علیه ورزش زنان
اعتراض‌ها به دیدگاه مشاور بورد کرکت افغانستان بر علیه ورزش زنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدگاه‌های یک مشاور ارشد کرکت بورد افغانستان در پیوند به ورزش زنان، اعتراض کاربران شبکه‌های مجازی در افغانستان را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، تاج ملوک مشاور ارشد کرکت بورد افغانستان، در نوشته‌یی به زبان پشتو، نه تنها از پوشش تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان در صفحه فیس‌بوک‌اش انتقاد کرد، بلکه به کسانی که اجازه می‌دهند دختران و خواهران شان ورزش کنند، لعنت فرستاده است. زیرا به گفته‌ای او، خداوند زنان را از دویدن به صفا و مروه منع کرده است.

او در این متن به زبان پشتو نوشته است: «در مورد این عکس مردم می‌گویند دختر اردونی در حجاب است و از ما پراهن و تنبان خود را کشیده است. اعتراض من در لباس نیست اما من می‌گویم به هر دوی شان لعنت. لعنت بر کسی‌که بالای خواهر و دخترانش ورزش می‌کنند و دو برابر لعنت به کسی‌که زمینه سازی می‌کند. سه برابر لعنت به کسی‌که تشویق شان می‌کند. خداوند در صفا و مروه نیز زنان را از دویدن منع کرده است.»

شماری از کاربران شبکه‌های مجازی و مقامات پیشین ورزش افغانستان، این دیدگاه وی را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

سائر زلاند رییس فدراسیون خبرنگاران ورزشی افغانستان نوشته است که در صورتی که مسوولان بورد جهانی کرکت این دیدگاه مقام ارشد کرکت افغانستان را بدانند، افغانستان عضویت مشروط در سازمان جهانی کرکت را از دست خواهد داد.

ناصر هوتکی، بنیانگذار تکواندوی پومسه در افغانستان نیز از این موضوع به شدت انتقاد کرده است. آقای هوتکی که یک و نیم سال پیش، معاون فنی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان بود، نوشته است: «من از روزی می‌‌ترسم که عده‌یی بیمار صعب‌العلاج مانند تاج ملوک، با نفرت‌پراگنی شماری از ویکیت‌به‌دستان افتخارآفرین ما را به واسکت‌پوشان انتحاری مبدل نکنند و به جای کسب افتخار، به مردم غم و اندوه نیافرینند. چنین مباد».

این در حالی است که یک روز پیش از این اظهار نظر آقای تاج ملوک، رییس‌جمهور غنی در یک سخنرانی گفت که «تبعیض بر علیه زنان، تبعیض بر علیه رییس جمهور است.»

موسا ظفر طنزنویس نام‌آشنای افغانستان در نوشته‌یی از آقای غنی خواسته است تا از «تبعیض در برابر خود» به سادگی نگذرد.

او در مطلبی زیر عنوان « کوتاه‌ترین نامه به رییس‌جمهور» نوشته است: «این یک تبعیض آشکار علیه زنان، یا بقول شما «علیه رییس‌جمهور» است. لطفاً از تبعیض علیه خود جلوگیری کنید».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала