سخنگوی مستعفی ارگ از «فعالیت‌های سوال‌برانگیز یک حلقۀ خاص» پرده برداشت

© Photo / M.Naderiسخنگوی مستعفی ارگ از «فعالیت‌های سوال‌برانگیز یک حلقۀ خاص» پرده برداشت
سخنگوی مستعفی ارگ از «فعالیت‌های سوال‌برانگیز یک حلقۀ خاص» پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نجیب آزاد معاون پیشین سخنگوی رییس جمهور افغانستان، از «فعالیت‌های سوال‌برانگیز» توسط «یک حلقۀ خاص» در ارگ ریاست جمهوری خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای آزاد در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت به تعهد رییس‌جمهور و حنیف اتمر رییس شورای امنیت در کار باور دارد، اما یک حلقۀ کوچک در اطراف رییس‌ جمهور دست به فعالیت‌های سوال برانگیز می‌زنند.

او می‌گوید که در 9 ماه کارش در ارگ، شاهد بوده است که «یک حلقۀ خاص» دست‌آوردها و تلاش‌های حکومت را متضرر می‌سازند و شایسته‌سالاری را پامال می‌کنند.

نجیب‌الله آزاد می‌گوید: «بدون این که از کسی یا گروهی در ارگ نام ببرم، می‌گویم که این حلقۀ کوچک و خاص که فاقد توانایی و استعداد استند، آدم‌های با استعداد، دارای توانایی و کسانی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند را در اطراف رییس جمهور منزوی می‌سازند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.»

آقای آزاد می‌گوید که به صورت اگاهانه یا غیرآگاهانه تلاش‌ها در ارگ با مانع روبرو می‌شود و چون توانایی دیدن این وضعیت را ندارد، از کار استعفا داده است.

آقای آزاد می‌گوید که پیشرفت فقط با انجام کار صادقانه ممکن است، اما در ارگ ریاست جمهوری یک حلقه مانع کار صادقانه استند. او می‌گوید که در ریاست جمهوری آنقدر توطیه زیاد است، که هشتاد درصد انرژی کاری باید برای دفع توطیه استفاده شود.

آقای آزاد در بارۀ هویت این حلقۀ خاص می‌گوید که قصد دارد فهرست این افراد را با شواهد به رییس جمهور بسپارد و در صورتی که نتیجه‌بخش نباشد، آن را در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

آقای آزاد می‌گوید که در ریاست جمهور وادار شده بود که در این موارد صحبت نکند، اما او اسناد و شواهد زیادی از «فعالیت‌های سوال‌برانگیز حلقۀ خاص» گردآوری کرده است.

برکناری معاون سخنگوی ریاست جمهوری از سمتش - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: معاون سخنگوی رئیس جمهور از سمتش برکنار شد

نجیب آزاد یکی از این فعالیت‌های سوال‌برانگیز را محدودیت گفتگو با رسانه‌ها و مردم را می‌داند. او نه ماه به عنوان معاون سخنگوی رییس‌جمهور کار کرد اما شاه‌حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست‌جمهوری از پایان کار او به عنوان نمایندۀ حکومت خبر داده و کار او را پایان یافته دانسته است. او می‌گوید که به عنوان سخنگو در ارگ مقرر شده بود، اما در روز نخست کار فهمید که وظیفه‌اش معاون سخنگوی ارگ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала