کشف "بشقاب پرنده‌" قدیمی در آرشیف موزیم دانش لندن

© Fotolia / Nikolaynکشف "بشقاب پرنده‌" قدیمی در آرشیف موزیم دانش لندن
کشف بشقاب پرنده‌ قدیمی در آرشیف موزیم دانش لندن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در انگلستان قطعات یک بشقاب پرنده قدیمی و تقلبی که حدود نیم قرن پیش ظاهر شده بود، در آرشیو موزه دانش لندن پیدا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، روزنامه‌نگار در دانشگاه‌ شفیلد اقدام به بررسی بقایای فلزی ناشناخته‌ای کرد و گفت که بقایای یک بشقاب پرنده 18 اینچی هستند که در سال 1975 در بندر سیلفو در نزدیکی سکاربورو یورکشایر انگلستان ظاهر شد ولی برای دهه‌ها از آن خبری نبود.
پشقاب پرنده‌ای که هیچگاه در فضا نبود
روزنامه یورکشایر پست نوشته است، این بشقاب پرنده در سال 1957 و تنها سه هفته پس از پرتاب ماهواره اسپوتنیک شوروی که اولین ماهواره ارسالی به فضا بود، توسط سه مرد در بندر سیلفو پیدا شد. سطح این بشقاب پرنده با مس پوشانده شده بود و به مقدار زیادی شبیه بشقاب پرنده کشف شده در روزویل نیومکزیکو، یک دهه پیش از آن بود.
بشقاب پرنده سیلفو یک نوشته کوچک به همراه خود داشت که یک کافه‌دار در سکاربورو ادعا کرده بود که این یک هشدار از سوی "موجودات فضایی" درباره جنگ هسته‌ای است و روی آن نوشته "یا پیشرفت می‌کنید و یا نابود می‌شوید".
دانشمندانی که این بقایا را مطالعه کرده بودند گفتند که بشقاب پرنده سیلفو هیچ ویژگی خاصی ندارد و هیچ‌گاه در فضا نبوده است.
با این حال آرشیو موزه دانش لندن پس از آنکه اهمیت فرهنگی این بقایا را دریافت گفت که آنها را برای ثبت این اتفاق عجیب در تاریخ بریتانیا نگهداری خواهد کرد.
ماهواره اسپوتنیک 1 سه هفته قبل از پیدا شدن بشقاب پرنده سیلفو، در تاریه 4 اکتبر 1957 توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق و از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد و نخستین ماهواره ساخت دست بشر بود که در مدار نزدیک زمین قرار ‌گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала