امریکا: رویارویی میان ارگ و نور مسأله داخلی افغانستان است

© Photo / ارگشرکت اشرف‌غنی در امریکا: رویارویی میان ارگ و نور مسأله داخلی افغانستان استضیافت عطامحمد نور
شرکت اشرف‌غنی در  امریکا: رویارویی میان ارگ و نور مسأله داخلی افغانستان استضیافت عطامحمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از هشدارهای عطامحمد نور، والی برکنار شدۀ بلخ از سوی رییس جمهور، از راه اندازی تظاهرات گسترده و بزرگ در پانزده ولایت کشور، ایالات متحده امریکا، اما می گوید که این، یک مسأله داخلی افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" هیدر ناوَرت، سخن گوی وزارت خارجه امریکا در این باره بیشتر نمی گوید، اما پیش از این واشگتن بر حل مسالمت آمیز تنش ها میان جمعیت اسلامی و حکومت تأکید کرده است
او، در پاسخ به این پرسش که آیا راه اندازی این تظاهرات، افغانستان را بی ثبات نخواهد ساخت، چنین گفت: "من از این اعتراضاتی که شما یاد آور شدید آگاهی ندارم؛ فکر می کنم که احتمالآ یک موضوع داخلی است."
این در حالی است که ده روز دیگر تا زمان تعیین شده از سوی عطا محمد نور، برای راه اندازی این تظاهرات بزرگ در برابر حکومت مانده است.
آقای نور هشدار داده است که خودش با یک کاروان ده هزار موتری به کابل خواهد آمد و همزمان با این، هوادارانش در پانزده ولایت دیگر کشور به جاده ها خواهند ریخت.
یک و نیم ماه پیش، رییس جمهور استعفای پیشنهادی آقای نور را از ولایت بلخ، امضا کرد، اما نور این تصمیم را نپذیرفت و گفت که استعفای وی مشروط بوده است.
در همین حال، شماری از آگاهان سیاسی، هشدار می دهند که اگر این تنش ها از راه گفت و گو حل نشوند، پیامدهای منفی در پی خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала