آغاز به کار فابریکه دواسازی در هرات

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز به کار فابریکه دواسازی در هرات
آغاز به کار فابریکه دواسازی در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ولایت هرات دومین فابریکه دواسازی با هزینه بیش از سه میلیون دالر امریکایی آغاز به کار کرد.

گروه تروریستی داعش کارخانه دارو سازی موصل را آتش زده است - اسپوتنیک افغانستان
گروه تروریستی داعش کارخانه دارو سازی موصل را آتش زده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، داکتر نورشاه کامه وال رييس عمومی ادارۀ ملی تظيم ادويه ومحصولات صحی وزارت صحت عامه، در مراسم گشايش اين فابريکه گفت، که سه ميليون دالر امريکايى دراين فابريکه سرمايه گذاری شده و قرار است که تا پنج سال آينده، اين سرمایه گذاری به ده  ميليون دالر افزايش یابد.

او افزود:- "اين جای خوشبختی است که حکومت از سکتورخصوصی پشتیبانی می کند و ما به حدود صلاحيت هايی که داريم صد درصد پشتیبانی مى کنيم و اکنون سه  ميليون دالر سرمایه گذاری شده و تا  پنج سال آينده، اين سرمايه گذاری به ده ميليون دالر افزايش می يابد".

کامه وال گفت: این فابریکه در حال حاضر توانایی 14 قلم ادویه گوناگون را دارد و با آغاز به کار این فابریکه دواسازی در افغانستان حالا 25 فابریکه دواسازی فعال هستند.

او گفت: در حال حاضر تولید دوا در افغانستان به 8 درصد رسیده و نظر به سال های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

ازسويى هم حميدالله رييس اتحاديه صنعت گران هرات نيز از گشایش اين فابريکه و پشتیبانی های رييس جمهور از سکتور خصوصی استقبال کرده،  گفت: اگر پشتیبانی حکومت همچنان ادامه داشته باشد، سکتورخصوصی به خودکفايی خواهد رسید.

یادآوری می کنیم، که این فابریکه دواسازی در حالی به کار خود آغاز می کند که بیشتر دواهای وارداتی افغانستان از کشورهای پاکستان و هندوستان می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала