مصرف ده میلیارد دالری امریکا برای مدرنیزه سازی بمب هسته ای

CC0 / / مصرف ده میلیارد دالری امریکا برای مدرنیزه سازی بمب هسته ای
مصرف ده میلیارد دالری امریکا برای مدرنیزه سازی بمب هسته ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد بیش از ده میلیارد دالر را صرف مدرنیزه سازی بمب هسته ای آنکشور نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سند منتشره سازمان غیر دولتی "کنترول بر تسلیحات هسته ای" (NTI) ایالات متحده امریکا قصد دارد مقدار غیر قابل توجیه پول را برای بهبود بمب های هسته ای خود که در اروپا و ترکیه مستقر استند، صرفنظر از این واقعیت که احتمال حمله هسته ای در حال حاضر به صفر کاهش یافته، صرف نماید.
کارشناسان خاطرنشان می سازند که " هزینه برنامه ها برای ارتقاء بمب هسته ای پرتاب آزاد B — 61 می تواند برای ایالات متحده بیش از 10 میلیارد دالر تمام شود."
در مجموع، براساس برآوردهای دفتر بودجه کنگره ایالات متحده، در مدت 30 سال از سال 2017 تا 2046 نیروهای هسته ای تاکتیکی برای ایالات متحده امریکا 25 میلیارد دالر یعنی تقریبا" به طور متوسط یک میلیارد دالر در سال" هزینه خواهد داشت.
در عین حال، کارشناسان تاکید می کنند که هزینه های بالا برای ترمیم، نگهداری و نوسازی بمب های هسته ای اقابل توجیه نیست، زیرا در حال حاضراحتمال استفاده از سلاح های هسته ای عملا صفر است.
متخصصان NTI همچنین خاطر نشان می کنند که اخیرا امنیت پایگاه های نظامی که سلاح های هسته ای ایالات متحده در آنها مستقر هستند تهدید می شود. به طور مثال "پیامدهای حملات تروریستی در بروکسل" تهدیدی واقعی برای پایگاه های هسته ای در بلژیک بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала