وزیر خارجه آلمان: برداشتن تحریم از روسیه پس از اقدامات صلح آمیز سازمان ملل آغاز می شود

© AFP 2023 / Odd Andersenوزیر خارجه آلمان: برداشتن تحریم از روسیه پس از اقدامات صلح آمیز سازمان ملل آغاز می شود
وزیر خارجه آلمان: برداشتن تحریم از روسیه پس از اقدامات صلح آمیز سازمان ملل آغاز می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آلمان گفت، تحریم های روسیه پس از برقراری صلح در دونباس توسط سازمان ملل متحد، گام به گام برداشته می شود.

زیگمار: خطر بروز رقابت تسلیحاتی جدید با روسیه وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
زیگمار: خطر بروز رقابت تسلیحاتی جدید با روسیه وجود دارد
به گزارش اسپوتنیک، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در زمان صرف صبحانه با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در کنفرانس کسب و کار در آلمان گفت: جمهوری فدرال آلمان در صورت بیرون شدن نیروهای مسلح و بیرون کشیدن سلاح های سنگین از دونباس به این منطقه می تواند کمک های بشردوستانه خود را ارائه کند.

زیگمار گابریل گفت: اتحادیه اروپا ممکن پس از جا به جایی صلح بانان سازمان ملل در دونباس به تدریج تحریم ها علیه روسیه را لغو کنند.

گابریل گفت: من فکر می کنم دیدگاه رئیس جمهور روسیه درباره «کلاه آبی ها» درست است و اگر این کار انجام شود، در این صورت می توان تحریم ها علیه روسیه را به تدریج برداشت.

او همچنین افزود: با ایجاد صلح و بیرون کشیدن جنگجویان و سلاح های سنگین از منطقه آلمان می تواند در دونباس سرمایه گذاری و کمک های خود را ارائه کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین بر اهمیت همکاری با روسیه تاکید و گفت: با وجود اختلاف دیدگاه ها، تفاوت تحلیل ها، روسیه همسایه بزرگ اروپا باقی می ماند و تنها دوستی با روسیه ضامن صلح و ثبات در این قاره است.

او درباره تحریم های ایالات متحده امریکا از نگاه اتحادیه اروپا گفت: این تحریم ها بسیار مبهم است و بیرون از مرزها به آن اهمیت نمی دهند.

یادآوری می کنیم، که اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا و برخی کشورهای دیگر در سال 2014 به دلیل وضعیت موجود در اکراین تحریم ها علیه روسیه اعمال کردند. مسکو اقدامات تلافی جویانه و دوره ای برای جایگزینی واردات را تنظیم کرد. به تازگی، از اتحادیه اروپا دیدگاه های بیشتری در مورد نیاز به لغو تحریم ها شنیده می شود، اما این روند معمولا با پیاده سازی موافقت نامه های مینسک پیوند دارد. این درحالیست که روسیه بارها اعلام کرده است، که این کشور در درگیری های دونباس سهم ندارد.

پیش از این نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ایده فرستادن صلح بانان سازمان ملل به اکراین پشتیبانی خود را اعلام کرده بود. با این حال، به گفته ولادیمیر پوتین صلح بانان سازمان ملل باید برای امنیت خط مرزی میان اکراین و جدای طلبان قرار بگیرند، تا خط پیوندی برای همکاری با اروپا باشند. اما مقام های اکراین اصرار دارند که صلح بانان باید در کل قلمرو دونباس و حتی در مرزهای روسیه جا به جا شوند.

در همین حال پاولو کلیمکین وزیر امور خارجه اکراین اعلام کرده بود، که اکراین، ایالات متحده امریکا، آلمان و فرانسه بر سر یک پروژه مشترک برای جا به جایی صلح بانان سازمان ملل در کل قلمرو دونباس کار کرده اند. اما مسکو این پروژه را به عنوان اشغال دولت خود مختار دونباس می داند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала