واکنش "جمعیت اسلامی" به برکناری والی سمنگان

© Photo / Samangan press office/FBعبدالکریم خدام، والی برکنار شده ولایت سمنگان
عبدالکریم خدام، والی برکنار شده ولایت سمنگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمعیت اسلامی می گوید در حالی که بحران در رابطه با برکناری عطا محمد نور هنوز حل نشده است، ایجاد بحران تازه با برکناری والی سمنگان، اوضاع کشور را بحرانی تر خواهد ساخت.


به گزارش اسپوتنیک، یک روز پس از سرباززدن عبدالکریم خدام، والی پیشین سمنگان از فرمان حکومت مرکزی مبنی بر برکناری اش از مقام این ولایت، اکنون جمعیت اسلامی نیز برکناری وی را «ناموجه» و «تک روانه» عنوان می کند.
حزب جمعیت اسلامی، با نشر اعلامیه یی، می گوید که این حزب یکی از طرف های اصلی تشکیل دهندۀ حکومت وحدت ملي است و فرمان برکناری والی سمنگان در مخالفت با روح "موافقت سياسي تشكيل حكومت وحدت ملي" است.
اعلامیه می افزاید که جمعیت اسلامی، با تأیید موقف مردم و بزرگان ولایت سمنگان و قوم ترکمن، فرمان رییس جمهور را برای برکناری والی این ولایت رد می‌کند.
ارگان های محلی، دو روز پیش عبدالکریم خدام را از ولایت سمنگان برکنار کرد. اما، آقای خدام در واکنش به این تصمیم حکومت، گفت که وی برکناری اش را نمی پذیرد.
این در حالی است که عطامحمد نور، والی برکنار شدۀ بلخ نیز دو ماه پیش فرمان برکناری اش را از سوی رییس جمهور نپذیرفت و تاکنون حکومت نتوانسته که والی جدید به این ولایت بفرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала