وزارت خارجه روسیه: انتقال سفارت روسیه به اورشلیم در برنامه کاری قرار ندارد

© Sputnik / Viktor Tolochkoوزارت خارجه روسیه: انتقال سفارت روسیه به اورشلیم در برنامه کاری قرار ندارد
وزارت خارجه روسیه: انتقال سفارت روسیه به اورشلیم در برنامه کاری قرار ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه همچنان اظهار داشت که وضعیت نهایی قلمرو فلسطین به شمول موضوع اورشلیم باید در نتیجه مذاکرات دوجانبه مردم فلسطین و اسرائیل، مشخص شود.

معاون وزیر خارجه روسیه درمورد احتمال انتقال سفارت روسیه در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم گفته است که در حال حاضر این موضوع در آجندای کاری این وزارت قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه درمورد احتمال انتقال سفارت روسیه در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم گفته است که در حال حاضر این موضوع در آجندای این وزارت قرار ندارد.

بوگدانوف در جریان سخنرانی‌اش در نشست بین‌المللی "والدای" در ارتباط با موضوعات خاور میانه گفت: "در حال حاضر موضوع انتقال سفارت به اورشلیم در آجندای کاری قرار ندارد".

وی همچنان توضیح داد که وضعیت نهایی قلمرو فلسطین به شمول موضوع اورشلیم باید در نتیجه مذاکرات دوجانبه مردم فلسطین و اسرائیل، مشخص شود.

ترامپ بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ ششم دسمبر سال گذشته طی سخنرانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه امریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه‌های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین امریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام امریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم رئیس جمهور امریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала