حمایت یک شاخه طالبان از پروژه تاپی

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحمایت یک شاخه طالبان از پروژه تاپی
حمایت یک شاخه طالبان از پروژه تاپی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سیاسی گروه انشعابی طالبان به رهبری مولوی رسول گفته است که آنان آماده اند تا سر و مال شان را به خاطر دفاع از این پروژه از دست دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، گروه انشعابی طالبان به رهبری مولوی محمد رسول، حمایت خود را از پروژه تاپی در افغانستان اعلام کرده است.

مولوی عبدالمنان نیازی، معاون سیاسی این گروه به رادیو آزادی گفته است که تمام مردم افغانستان مکلف اند تا از این پروژه حمایت کنند.
آقای نیازی افزوده است: این روزها ما حرکات بزرگی را در حوزه جنوب غرب به راه انداخته‎ایم تا مردم از تمام پروژه‎های اقتصادی به خصوص پروژه تاپی حمایت کنند. ما آماده هستیم که سر و مال خود را به خاطر دفاع از این پروژه از دست دهیم. این پروژه یک پروژه ملی است، تمام سرمایه‌ای که در داخل این وطن به مصرف می‎رسد از حیثیت و اعتبار همین سرزمین است. باید تمام مردم افغانستان با سر و مال خود از این پروژه دفاع کنند. این برای حیات آینده ما و برای عزت وطن ما مفید واقع می‎شود. من به افتخار می‎گویم که عزت تمام مردم ما در این پروژه و حفاظت آن است.
در همین حال، مولوی سید محمد شیرزادی؛ رئیس اداره ارشاد، حج و اوقاف هرات می‎گوید که آنان کوشش دارند تا از طریق منابر و مساجد، مردم را از اهمیت پروژه تاپی در افغانستان آگاه سازند.
رئیس اداره ارشاد، حج و اوقاف ولایت هرات افزود: حمایت قاطعانه علما از پروژه تاپی اعلام شد و همچنین ما از طریق منابر روز جمعه جزء پلان تبلیغاتی خود داشتیم و همه خطبای ما پیرامون اهمیت پروژه تاپی حتی به مدارس خصوصی صحبت کردیم و اینها کلاً حمایت خود را از راه اندازی تاپی و دیگر پروژه‎های اقتصادی به صورت قاطع اعلان کردند.

کار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز می شود - اسپوتنیک افغانستان
کار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز می شود

قرار است روز جمعه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و مقامات ارشد ترکمنستان، هند و پاکستان پروژه تاپی را در ولایت هرات افتتاح کنند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‎گوید که مقامات ترکمنستان وعده سپرده‎اند که تا یکسال دیگر گاز تاپی را به خانه‎های مردم هرات انتقال دهند.
این موضوع باشنده‎گان هرات را مصمم به پشتیبانی بیشتر از پروژه تاپی کرده ‎است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала