افزایش استفاده از زنان برای قاچاق مواد مخدر در افغانستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaافزایش استفاده از زنان برای قاچاق مواد مخدر در افغانستان
افزایش استفاده از زنان برای قاچاق مواد مخدر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دلایل اصلی روی آوردن زنان به قاچاق مواد مخدر مشکلات اقتصادی، عدم آگاهی و اجبار از سوی نزدیکان‌شان به شمار می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، احمد خالد مؤحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مُسکرات و مواد مخدر افغانستان گفت: استفاده از زنان در قاچاق مواد مخدر افزایش یافته و پولیس در یازده ماه سال روان خورشیدی، ۲۱ خانم را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده است.
وی  افزود: از جمله این زنان، یازده تن در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل، هنگامی گرفتار شده اند که می‌خواستند هیروئین به خارج قاچاق کنند.
موحد تصریح کرد: یافته‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مُسکرات و مواد مخدر نشان می‌دهد که به دلایل مختلف زنان به قاچاق مواد مخدر مجبور می‌شوند.

بازداشت یک ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت یک ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر

وی از مشکلات اقتصادی ، عدم اگاهی و اجبار از سوی نزدیکانشان به عنوان دلایل اصلی روی آوردن زنان به قاچاق مواد مخدر نام برد.
موحد گفت: برای جلوگیری از استفادۀ زنان در قاچاق مواد مخدر، این مرکز کمپاین‌های گستردۀ آگاهی عامه را راه اندازی کرده اند که امسال  نیز ادامه خواهد داد.

به گفته سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر، براساس آمار رسمی این مرکز، در سال ۱۳۹۵ دوسیه‌های ۴۳۶ تن به اتهام قاچاق مواد مخدر به این اداره سپرده شده بود که از آنجمله ۲۸ تن این متهمین زنان می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала