رایزنی‌های وزاری خارجه روسیه و پاکستان درمورد افغانستان

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر رایزنی‌های وزاری خارجه روسیه و پاکستان درمورد افغانستان
رایزنی‌های وزاری خارجه روسیه و پاکستان درمورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف و خواجه محمد آصف، وزاری خارجه روسیه و پاکستان فردا در مسکو باهم دیدار نموده و وضعیت افغانستان را به بحث خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Afghanistan.ru، قرار است فردا (سه‌شنبه، ۲۰ فبروری) خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان با سرگئی لاوروف، همتای روس‌اش در مسکو ملاقات نماید. وزرای خارجه دو کشور روی موضوعات مختلف از قبیل چشم‌انداز همکاری‌های روسیه و مسکو، مسایل مهم بین‌المللی و منطقوی و همچنان وضعیت افغانستان، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

Заместитель министра иностранных дел РФ Игорь Моргулов - اسپوتنیک افغانستان
ملاقات معاون وزرای امور خارجه روسیه افغانستان و پاکستان در مسکو

وزارت خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است که در آجندای مذاکرات وزرای خارجه روسیه و پاکستان، مسایل حل و فصل وضعیت کنونی در افغانستان، شامل می‌باشند. در خبرنامهٔ این وزارت آمده است — "وضعیت در افغانستان قابل نگرانی است. نگرانی خاص ناشی از گسترش نفود گروه تروریستی داعش در قلمرو افغانستان و تمایل این گروه برای مستقر شدن در شمال و شرق افغانستان، می‌باشد."

قابل یادآوریست که قبل از این مسکو و اسلام‌آباد از سیاست جدید امریکا برای افغانستان، بخصوص امنتاع‌ورزیدن از گفتگو با مخالفین مسلح انتقاد نموده اند.

مقامات هر دو کشور به این باور اند که گزینه نظامی راه حل برای مشکل افغانستان نبوده، بلکه برای رسیدن به صلح و ثبات نیاز باید با مخالفین مسلح مذاکرات مسالمت‌آمیز صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала