محقق: هیچکس هویتش را بر دیگر قوم ها تحمیل نمیتواند

© Sputnik / M.Naderi محقق: هویت هیچکس بر قوم‏‎های دیگر تحمیل شدنی نیست
محقق: هویت هیچکس بر قوم‏‎های دیگر تحمیل شدنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرائیه از روند توزیع شناس نامه های برقی، به تندی انتقاد کرد و آن را تحمیل هویت یک قوم بر دیگر اقوام در کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، وی هشدار داد که هیچ کسی نمی تواند هویت یک قوم را بر قوم دیگر تحمیل کند: «چرا تحمیل کنیم یک هویت را بالای هویت دیگر؟ ما به برادران پشتون ما، به برادران اوزبیک ما، به برادران تاجیک ما و به هزاره های ما، همۀ ما افتخار کنیم به هویت خودشان.»
در همین حال، احمد ضیا مسعود، معاون رییس جمهور پیشین می گوید که حکومت از چگونگی توزیع شناسنامه های برقی، استفاده های سیاسی می کند و میان مردم بی اتفاقی ایجاد می کند.
وی، این سخنانش را در یک گردهمایی در کابل بیان داشت: «می خواهند که در بین اقوام شریف افغانستان مناسبات را خراب بسازند، تنش های سیاسی را بوجود بیاورند که پس از آن شکل سیاسی را به خود بگیرد و بالاخره کشور به بحران برود.»
اما، ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، کار توزیع شناسنامه های برقی را بربنیاد فرمان تقنینی رییس جمهور، جنجال برانگیز می داند و از ادامۀ گفت وگوهای رییس اجراییه با رییس جمهور خبر می دهد.
با این حال، علاوه بررییس جمهور، معاون دوم ریاست جمهوری، نخست بانوی کشور، مشاور شورای امنیت ملی و شماری از کارمندان ریاست جمهوری، اکنون، ادارۀ شناس نامه های برقی می گوید که بیش از صد خانوادۀ دیگر نیز تا کنون برای گرفتن این شناس نامه ها، ثبت نام کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала