دوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند

© Photo / U.S. Army / Markus Rauchenbergerدوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند
دوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امسال بوندیسویر آلمان قصد دارد سه برابر سرباز بیشتر، نسبت به وضع معمول، به تمرینات ناتو اعزام کند که هدف عمده آن بازداری روسیه خوانده شده است.

طوریکه وزارت دفاع آلمان خبر داد، در تمرینات مجموعاً 12 هزار آلمانی شرکت خواهند کرد. در این باره روزنامه Welt نوشته است. در تمرینات مشابه در سال 2017 فقط 4 هزار سرباز آلمانی شرکت داشتند. چنین افزایش تعداد شرکت کنندگان به این امر مربوط است که ناتو در خزان آینده برگزاری یکی از بزرگترین مانورها بنام Trident Juncture پلان نموده است.

در روز دوشنبه وزارت دفاع آلمان اطمینان داد که نظامیان آلمانی نباید هراس داشته باشند که آنها را به تمرینات بدون تجهیزات لازم اعزام خواهند کرد. قبلاً «راینیش پست» (Rheinische Post) خبر داده بود که در نیروهای مسلح آلمان تانک ها، زره ها و حتی البسه زمستانی کفایت نمی کند.

© AFP 2023 / Christof Stacheدوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند
دوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند - اسپوتنیک افغانستان
دوازده هزار سرباز آلمان در تمرینات ناتو شرکت می ورزند

به عقیده رهبری ناتو، فعال شدن تمرینات نظامی در بخش شرقی اروپا عکس العمل جرمنی و دیگر شرکای ناتو نسبت به سیاست روسیه می باشد که حوادث در اوکراین در سال 2014 به سمبول آن مبدل گشته است. نگرانی خاص را لیتوانیا، لاتویا، استونیا و پولند اظهار میدارند.

نیروهای ناتو بصورت دایمی در جناح شرقی پیمان به شکل گروپ های کثیرالاستفاده جنگی در پولند و کشورها اطراف بالتیک موجود اند. بوندیسیویر آلمان مسوولیت قطعات در لیتوانیا بر دوش دارد که تعداد سربازان آن را در حدود 1000 سرباز تشکیل میدهد که از جمله آنها 450 نفر آلمانی می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала