ثبت صدها شکایت از جنایات جنگی در افغانستان

© Flickr / Penn Stateثبت صدها شکایت از جنایات جنگی در افغانستان
ثبت صدها شکایت از جنایات جنگی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ثبت صدها شکایت به نمایندگی از 17.1 میلیون قربانی جنگ افغانستان در دادگاه بین‌المللی کیفری.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا ،گروه هماهنگی عدالت انتقالی می‌گوید که حدود 794 فرم شکایت به نمایندگی از 17.1 میلیون قربانی جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت در افغانستان تا 11 دلو 1396 از طرف قربانیان و یا نمایندگان آنها به محکمه بین المللی جزایی ارسال شده است.
بر بنیاد خبرنامه این گروه که امروز سه شنبه (۱ حوت) به رسانه‌ها ارسال شده، این گروه معتقد است که دخالت محکمه بین المللی جزایی، فرهنگ معافیت را که به اعتقاد این گروه، طرف های درگیر با استفاده از آن، جنگ را به عنوان یک عمل لجام گسیخته و بدون هیچگونه قانون و پیامدی فرض می‌کنند- اگر نتواند کاملا بشکند می تواند آن را به صورت جدی به چالش بکشد.
در خبرنامه گروه هماهنگی عدالت انتقالی آمده است که ثبت 794 شکایت به نمایندگی از تقریبا 1.17 ملیون قربانی، نشان دهنده عدم رضایت مردم افغانستان از سیستم عدلی و قضایی کشور و سرخوردگی بی حد و حصر آنها از فرهنگ معافیت است.
این گروه حقوق بشری همچنین از دولت افغانستان خواسته تا با لغو قانون معافیت عمومی (مصوب 1387) به خواست قربانیان جنگ احترام بگذارد و زمینه دسترسی قربانیان به محکمه بین المللی جزایی را فراهم کند.
از نظر این گروه، دولت همچنین باید زمینه فعالیت و حمایت لازم از محکمه بین المللی جزایی برای تحقیق در مورد جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی که بعد از ثور سال 1382 در کشور اتفاق افتاده را فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала